Forum Terytorium126p Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum Terytorium126p Strona Główna » Hyde Park
Autor Wiadomość
Demon126p
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 1:44, 11 Lip 2006

tazwaly napisał:
palenie gum... zadanie dla drechów i tyle.. ale to tylko moje marne zdanie to mi się nie podoba... z resztą tak samo jak katowanie silnika, kiedy laski robia "wow"...


A ja nie chciałem tego nazywac po imieniu.Dresiarstwo dla blachar i szkoda naprawde auta.
Takie docieranie auta??????????????
To lepiej nasypac szufle piachu do silnika Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Medyk




Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.

PostWysłany: Wto 12:21, 11 Lip 2006

Podczas jazdy wyczynowej malucham czy kazdym innym samochodem wystepuja chwilowe przeciążenia podczas zmiany kierunku siły, podczas palenia gumy kierunek siły jest zaly czas ten sam, ale opór tarcia jest tak silny że wystepuja nawet 10 krotne naprężenia na podzespoły skrzyni i silnika, a już najgorsze jest wtedy gdy podczas palenia gumy auto przykładowo zmieni nawierzchnie, przykładowo zjedzie z asfaltu na trawe czy odwrotnie, wystepuje wtedy pewien próg gdzie jest przejście sil i ten moment jest najgorszy ponieważ jest chwilowa bezwładnośc i nagłe odzyskanie przyczepnosci, wtedy zaczynając od koła może poleciec:
krótka półoś, przegób, zabierak, półoś napedowa, wieniec na dyfrze, koła koronowe, satelity, wałek zdawczy, koło włączonego biegu, choinka, łączenie choinki z wałkiem, wałek sprzęgłowy, sprzęgło lub korbowód, któraś z tychc części może poleciec jeżeli nastąpi zmecenie materiału, jak wiadomo sa to części których wymiana nie nalezy to łatwych i przyjemnych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartobbb
Future Member



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Wto 12:48, 11 Lip 2006

no no Medyk wie conieco Very Happy słuchajmy się go i nie palmy bezsensownie gumy bo po co narażać boba?????
Najlepiej a przynajmniej dla mnie szaleć w zimie, najlepszy ubaw i najmniejsze szkody. Jade se w zimie na pusty duży parking i szaleje, na śniegu i lodzie oponki tak nie cierpią, jest zimno więc chłodzenie silnika jest zapewne lepsze niż w lecie a zabawa przednia bo na asfalcie koła hamują a na śniegu ciągnie jak na lodowisku i to jest właśnie to Very Happy
Zima to jest dla mnie czas szaleństwa Very Happy albo jak są drogi puste to normalnie drifta można sobie strzelić Very Happy To jest jazda Very Happy gorąco polecam. A na lato odpoczynek od szaleństw i szanowanie boba Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kjub
Klubowicz Moderator



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 12:50, 11 Lip 2006

Czy oponki tak nie cierpią to bym podyskutował Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Qulek
Klubowy Komik i Mod



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 16:18, 11 Lip 2006

NO na śniegu czy pieknej równej tafli lodu to chyba moje wielosezonowe tak nie cierpią Razz przynajmniej (jeśli nawet) nie słychac zeby zeby cierpiały Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kjub
Klubowicz Moderator



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 16:33, 11 Lip 2006

Mi się wydaje, że jednak cierpią Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Qulek
Klubowy Komik i Mod



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 16:51, 11 Lip 2006

No ale daczego ?? Wytłumacz to w jakiś sensowny sposób .. W sumie ciągle poruszamy sie w temacie .. jesli nie to wal na GG Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kjub
Klubowicz Moderator



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 20:03, 11 Lip 2006

Nie cierpią tak bardzo jak na asfalcie, ale mimo wszystko wystepuje tarcie na lodzie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demon126p
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:52, 11 Lip 2006

Tarcie jest wszechobecne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mariusz126p




Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW

PostWysłany: Wto 21:51, 11 Lip 2006

Medyk napisał:
Podczas jazdy wyczynowej malucham czy kazdym innym samochodem wystepuja chwilowe przeciążenia.........



a ja to skruce na maxa sprobuj jechac zwyklym rewerem i takim ktory co chwila hamuje na maxa i kolejnym ktory hamuje caly czas...

Kjub medyk mial na mysli to ze wystepuja przeciazenia typunaprezenia n a korbowodach łancuszku rozrzadu i szystkich elementach wirych jak i poruszajacych sie posuwisto zwrotnie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kjub
Klubowicz Moderator



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 21:56, 11 Lip 2006

Mariusz126p ale mi o opony chodzi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mariusz126p




Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW

PostWysłany: Wto 22:10, 11 Lip 2006

kjub to tutaj dzialaja na nie zupelnie inne sily tzn przeciazenia i ruchy boczne opona pracuje praktycznie caly czas na granicy przyczepnosci ( miezanka niewyrabia) a to jeszcze ze bokiem sie leci albo na recznym zawraca to jest kolejny powodzik Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartobbb
Future Member



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Wto 22:44, 11 Lip 2006

moment ja nie powiedziałem że w zimie oponki nie cierpią tylko napisałem że MNIEJ cierpią niż w lecie a to różnica Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Medyk




Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.

PostWysłany: Wto 23:02, 11 Lip 2006

Opona to jest juz inna rzecz, jest to element który powinien się jak najszybciej zużyć, żeby uchronić wazniejsze podzespoły, jak ogólnie wiadomo w podzespołach samochodu obowiazuje pewna hierarchia, w której wystepuja podzespoły główne i posrednie, główne to takie jak które sa ważne w samochodzie chociazby wał korbowy a pośrednie to panewki które powinny się zużyć wcześniej niz wał, podobnie półosie i ich podzespoły pośrednie czyli przeguby i zabieraki, opona jest podzespołem pośrednim, zużycie opon jest bardzo duże w jeździe wyczynowej, ponieważ wewnetrzna struktura jest poddawana naprężeniom bocznym, promieniowym i odśrodkowym, gdzie jeszcze dochodzi nierówna nawierzchnia i dodatkowo mamy duże tarcie, ale ma ono charakter zmienny, podczas palenia gumy praktycznie nie wystepują siły boczne, jedynie odśrodkowe i promieniowe, ale bardzo niszczace jest w takim przypadku tarcie które jest jednostajnie nasilajace, w wyniku czego opona corazbardziej sie nagrzewa, skład mieszanki gumowej, traci swoja sprężystość i staje się zoraz barsziej elastyczna co powoduje jej bardzo szybką utrate odpornosci i opone rozrywa ponieważ nastąpi przetopienie gumy lub jej wcześniejsze rozerwanie z powodu zmeczenia materiału.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin