Autor |
Wiadomość |
Demon126p
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Wto 1:44, 11 Lip 2006 |
|
tazwaly napisał: |
palenie gum... zadanie dla drechów i tyle.. ale to tylko moje marne zdanie to mi się nie podoba... z resztą tak samo jak katowanie silnika, kiedy laski robia "wow"... |
A ja nie chciałem tego nazywac po imieniu.Dresiarstwo dla blachar i szkoda naprawde auta.
Takie docieranie auta??????????????
To lepiej nasypac szufle piachu do silnika |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Medyk
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany:
Wto 12:21, 11 Lip 2006 |
|
Podczas jazdy wyczynowej malucham czy kazdym innym samochodem wystepuja chwilowe przeciążenia podczas zmiany kierunku siły, podczas palenia gumy kierunek siły jest zaly czas ten sam, ale opór tarcia jest tak silny że wystepuja nawet 10 krotne naprężenia na podzespoły skrzyni i silnika, a już najgorsze jest wtedy gdy podczas palenia gumy auto przykładowo zmieni nawierzchnie, przykładowo zjedzie z asfaltu na trawe czy odwrotnie, wystepuje wtedy pewien próg gdzie jest przejście sil i ten moment jest najgorszy ponieważ jest chwilowa bezwładnośc i nagłe odzyskanie przyczepnosci, wtedy zaczynając od koła może poleciec:
krótka półoś, przegób, zabierak, półoś napedowa, wieniec na dyfrze, koła koronowe, satelity, wałek zdawczy, koło włączonego biegu, choinka, łączenie choinki z wałkiem, wałek sprzęgłowy, sprzęgło lub korbowód, któraś z tychc części może poleciec jeżeli nastąpi zmecenie materiału, jak wiadomo sa to części których wymiana nie nalezy to łatwych i przyjemnych. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
bartobbb
Future Member
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Wto 12:48, 11 Lip 2006 |
|
no no Medyk wie conieco słuchajmy się go i nie palmy bezsensownie gumy bo po co narażać boba?????
Najlepiej a przynajmniej dla mnie szaleć w zimie, najlepszy ubaw i najmniejsze szkody. Jade se w zimie na pusty duży parking i szaleje, na śniegu i lodzie oponki tak nie cierpią, jest zimno więc chłodzenie silnika jest zapewne lepsze niż w lecie a zabawa przednia bo na asfalcie koła hamują a na śniegu ciągnie jak na lodowisku i to jest właśnie to
Zima to jest dla mnie czas szaleństwa albo jak są drogi puste to normalnie drifta można sobie strzelić To jest jazda gorąco polecam. A na lato odpoczynek od szaleństw i szanowanie boba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kjub
Klubowicz Moderator
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1071 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Wto 12:50, 11 Lip 2006 |
|
Czy oponki tak nie cierpią to bym podyskutował |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Qulek
Klubowy Komik i Mod
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Wto 16:18, 11 Lip 2006 |
|
NO na śniegu czy pieknej równej tafli lodu to chyba moje wielosezonowe tak nie cierpią przynajmniej (jeśli nawet) nie słychac zeby zeby cierpiały |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kjub
Klubowicz Moderator
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1071 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Wto 16:33, 11 Lip 2006 |
|
Mi się wydaje, że jednak cierpią |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Qulek
Klubowy Komik i Mod
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Wto 16:51, 11 Lip 2006 |
|
No ale daczego ?? Wytłumacz to w jakiś sensowny sposób .. W sumie ciągle poruszamy sie w temacie .. jesli nie to wal na GG |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kjub
Klubowicz Moderator
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1071 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Wto 20:03, 11 Lip 2006 |
|
Nie cierpią tak bardzo jak na asfalcie, ale mimo wszystko wystepuje tarcie na lodzie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Demon126p
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Wto 20:52, 11 Lip 2006 |
|
Tarcie jest wszechobecne |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mariusz126p
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW
|
Wysłany:
Wto 21:51, 11 Lip 2006 |
|
Medyk napisał: |
Podczas jazdy wyczynowej malucham czy kazdym innym samochodem wystepuja chwilowe przeciążenia......... |
a ja to skruce na maxa sprobuj jechac zwyklym rewerem i takim ktory co chwila hamuje na maxa i kolejnym ktory hamuje caly czas...
Kjub medyk mial na mysli to ze wystepuja przeciazenia typunaprezenia n a korbowodach łancuszku rozrzadu i szystkich elementach wirych jak i poruszajacych sie posuwisto zwrotnie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kjub
Klubowicz Moderator
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1071 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Wto 21:56, 11 Lip 2006 |
|
Mariusz126p ale mi o opony chodzi |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mariusz126p
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW
|
Wysłany:
Wto 22:10, 11 Lip 2006 |
|
kjub to tutaj dzialaja na nie zupelnie inne sily tzn przeciazenia i ruchy boczne opona pracuje praktycznie caly czas na granicy przyczepnosci ( miezanka niewyrabia) a to jeszcze ze bokiem sie leci albo na recznym zawraca to jest kolejny powodzik ) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
bartobbb
Future Member
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Wto 22:44, 11 Lip 2006 |
|
moment ja nie powiedziałem że w zimie oponki nie cierpią tylko napisałem że MNIEJ cierpią niż w lecie a to różnica |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Medyk
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany:
Wto 23:02, 11 Lip 2006 |
|
Opona to jest juz inna rzecz, jest to element który powinien się jak najszybciej zużyć, żeby uchronić wazniejsze podzespoły, jak ogólnie wiadomo w podzespołach samochodu obowiazuje pewna hierarchia, w której wystepuja podzespoły główne i posrednie, główne to takie jak które sa ważne w samochodzie chociazby wał korbowy a pośrednie to panewki które powinny się zużyć wcześniej niz wał, podobnie półosie i ich podzespoły pośrednie czyli przeguby i zabieraki, opona jest podzespołem pośrednim, zużycie opon jest bardzo duże w jeździe wyczynowej, ponieważ wewnetrzna struktura jest poddawana naprężeniom bocznym, promieniowym i odśrodkowym, gdzie jeszcze dochodzi nierówna nawierzchnia i dodatkowo mamy duże tarcie, ale ma ono charakter zmienny, podczas palenia gumy praktycznie nie wystepują siły boczne, jedynie odśrodkowe i promieniowe, ale bardzo niszczace jest w takim przypadku tarcie które jest jednostajnie nasilajace, w wyniku czego opona corazbardziej sie nagrzewa, skład mieszanki gumowej, traci swoja sprężystość i staje się zoraz barsziej elastyczna co powoduje jej bardzo szybką utrate odpornosci i opone rozrywa ponieważ nastąpi przetopienie gumy lub jej wcześniejsze rozerwanie z powodu zmeczenia materiału. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|