Autor |
Wiadomość |
cybul
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 151 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocek
|
Wysłany:
Śro 14:54, 24 Maj 2006 |
|
mam pytanko, bo wypolerowalem sobie tloki od góry, nie wiem czy polerowac je na bokach?? oplaca sie wogole takie polerowanie?? korby przejechalem tylko papierem do wygladzenia scian, jest tam kilka dziurek, no i nie wiem czy zcinac te ,,podstawki" na dole korbowodu?? jak dobrze wypolerowac komore spalania w glowce, bo jest tam duzo zagiec i jest to troche ciezkie do wykonania;/ jakim papierem zjechac kanaly ssace, bo slyszalem ze nie wolno ich na lustro;D |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Demon126p
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Śro 18:12, 24 Maj 2006 |
|
Od góry to warto wypolerowac tłoki,tylko za żadne skarby nie ruszaj boków!!!Nie wolno,tak samo nie poleruj cylindrów przypadkiem,bo szlak to wszystko trafi.
Jeśli zetniesz podstawki w korbach to raczej bedziesz musiał je wyważyc.
Co do kanałow i komory spalania to tylko raczej palec grzebalec i jechana.Nie ma tak łatwo w zyciu
Kanały ssące papierem 100 od góry w kierunku komory,wyedech na lustro
Miłej pracy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Phantom
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 374 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Śro 18:59, 24 Maj 2006 |
|
zawory na lustro, na wiertarce i papierem 2000 :]
a reszta jak demon napisal, z korbami sie nie baw bo trzeba je wywazac potem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
danio
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Oleśnica
|
Wysłany:
Pią 19:55, 26 Maj 2006 |
|
Witam
Co do korbowodów to powinno się sprawdzić ich masę nawet wtedy gdy niebyły odchudzane. . W moim silniku dwa seryjne korbowody miały różnice w masach ok. 20g czyli bardzo dużo.
A co do wyważania to powinno się wyważyć osobno masę wykonującą ruch posuwisto zwrotny oraz ruch obrotowy.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mariusz126p
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW
|
Wysłany:
Sob 8:40, 27 Maj 2006 |
|
Danio ruch posuwisto zwrotny wykonuja korbowody, a ruch obrotowy kolo zamachowe i wszelkie inne kola pasowe w silniku A polerowac tylko na lustro wtedy zwiekrza sie ich wytrzymalosc przez zmniejszenie mozliwosci powstania mikropekniec na korbach spowodowanych przeciazeniami ( rozciaganie sciskanie) jakie wystepuja w silnikach kreconych wysoko |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
danio
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Oleśnica
|
Wysłany:
Sob 10:33, 27 Maj 2006 |
|
Dolna cześć korbowodu też wykonuje ruch obrotowy a górna ruch posuwisto zwrotny i dlatego te masy powinno się oddzielnie wyważać.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mariusz126p
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW
|
Wysłany:
Sob 10:47, 27 Maj 2006 |
|
to co potniesz korby by je wywazyc ?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
danio
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Oleśnica
|
Wysłany:
Sob 11:11, 27 Maj 2006 |
|
Nie zobacz w silnikach dwusuwowych wał jest razem z korbą więc ustawiasz wał np. w jakimś imadle i korbowód tak aby oś otworu na panewkę pokrywała się z osią otworu na sworzeń i wtedy łeb korby kładziesz na wadze i otrzymujesz wagę ruchu posuwisto zwrotnego. Teraz w przypadku malucha trzeba zrobić jakiś uchwyt na korbowód i ważyć na nim dwa korbowody i doprowadzić aby masy dwóch części były identyczne
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
cybul
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 151 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocek
|
Wysłany:
Sob 18:49, 27 Maj 2006 |
|
silnika jeszcze nie rozbieralem ale mam 3 korby i roznica jest ok 10g;/ myslalem zeby wyrownac ich wagi, albo sprobuje dobrac tak korby zeby waga byla mniej wiecej taka sama. a jak to jest z tymi wybraniami przy zaworach ssacych?? jest to potrzebne?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Timon
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 34 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany:
Sob 22:46, 27 Maj 2006 |
|
a ja mam pytanie dlaczego niby nie mozna polerowac powierzchni tłoków od boku przeciesz to zmniejszy tarcie niepotrzebne.
ja sobie powierzchnie tłoków dzsiaj zrobiłem tak ze zrobiłem wiertłem małe wgłębienia pozwalajace na utrzymywanie sie w nich oleju (lepsze smarowanie ) mniejsza waga , i mniejsze tarcie nie wiem czy dobrze zrobiłem ale chyba nie bedzie to złe
A chyba wiem czemu nie polerować bo na powierzchni tłoka są takie jakby poprzeczne rysy które wyglądaja jak od tokarki ale pozwalaja pewno na utrzymywanie sie oleju na jego powierzchni (żeby nie spływał ) dobrze mysle czy żle |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dr.Death
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Bulowice
|
Wysłany:
Nie 10:42, 28 Maj 2006 |
|
Co do wyważenia korby to ja sie w 100 % zgadzam z Danio bo dobrze mówi, wbrew pozorom wywazenie korby nie jest takie proste, ja np jeszce w mocno wyslilonych silnikach nie poleruje korb bo powieżchnie szorstkie lepiej sie chłodzą a temp nie jest tu przyjacielem, i zmieniam korby max raz na 12 miesiecy bo zmeczenie materiału istnieje |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
m.c.2
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 559 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Grudziądz/Toruń
|
Wysłany:
Nie 13:39, 28 Maj 2006 |
|
timon jak wypolerujesz tłoki to nie będzie filmu olejowego |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Demon126p
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Nie 13:48, 28 Maj 2006 |
|
Ja mam wsadzone polerowane korby i odchudzone i jakoś to wszystko gra,tylko trzeba oddac do wyważenia jeśli ktoś to zrobi.
I zostawcie te rysy na ściankach tłoków bo wszystko zniszczycie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|