Forum Terytorium126p Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum Terytorium126p Strona Główna » Mechanika
Autor Wiadomość
Bronek
Klubowicz



Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Żary

PostWysłany: Nie 16:16, 23 Lip 2006

Witam mam taki problem -zrobił mi sie straszny luz na pedale hamulca musze mocno do ziemi wcisnąc zeby auto zahamowało i w związku z tym chyba trza odpowietrzyc hamulce -wiecie jak sie to robi bo w książce za duzo niema o tym??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
--scandaL--
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Warszawa-Ursynów

PostWysłany: Nie 16:44, 23 Lip 2006

po pierwsze potrzebne sa do tego dwie osoby
i tak:
z tego co pamietam to od tylu na bembnie masz "kalamitke" (to sie inaczej nazywa)
wciskasz w nia gumowy wezyk (szerokosc chyba taka jak od spryska)
ta kalamitka jest chyba na gwincie, klucz oczkowy 8 (znow CHYBA)
jedna osoba pompuje 4-5 razy pedal i za ostatnim razem trzyma wcisniety
druga osoba odkreca gwint i z wezyka do np. sloiczka zlewa plyn (w tym momencie pierwsza osobaczuje jak pedal schodzi nizej)
potem druga os. zakreca gwint
i powtarzasz ta czynnosc pare razy
bron boze pierwsza osoba nie moze puscic pedalu hamulca w czasie jak jest odkrecony gwint przez druga os.

zaczynasz od najbardziej oddalonego kola od pompy, czyli tylnie prawe

robilem to tylko raz, dawno temu wiec moglem cos poknocic z tym gwintem i kalamitka, ale chyba dobrze napisalem
a jak nie to niech ktos mnie poprawi Smile
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jozekrj
Future Member



Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszaawa Targowek

PostWysłany: Nie 19:10, 23 Lip 2006

--scandaL--

wszystko jak najbardziej prawda


ale łatwiej powiedziec odpowietrznik




no w mojej ksazce jest napisane zeby zaczac od lewego tyłu ale jak juz doszlismy w ktoryms wotku niema to najmniejszego znaczenia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szary
Klubowicz



Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 19:24, 23 Lip 2006

najdalsze jest lewe tylne, jak to może nie mieć znaczenia od którego zaczynamy !?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jozekrj
Future Member



Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszaawa Targowek

PostWysłany: Nie 20:12, 23 Lip 2006

no bo wiekszasc twierdzi ze zaczyna od prawego tyłu


i działa


ja tam robie od lewego tyłu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szary
Klubowicz



Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 20:27, 23 Lip 2006

Większość też się czasem myli. Niech ta większość wejdzie pod auto i sobie popatrzy jak są przewody poprowadzone. Ja z doświadczenia wiem, że jak sie zacznie od prawego tylnego, nie da sie dobrze odpowietrzyć hamulców.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tazwaly
Future Member



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Myslovitz

PostWysłany: Nie 23:25, 23 Lip 2006

Naprawa samochodów FIAT 126p Z. Klimecki J. Zembowicz napisał:
"Odpowietrzenie hamulców wykonuje się w następującej kolejności:
- tylne prawe koło,
- tylne lewe koło,
- przednie prawe koło,
- przednie lewe koło."


ja w swoim elegancie tak robiłem i jest dobrze... a nawet jak się zmierzy te wężyki od trójnika z tyłu to prawy jest dłuższy minimalnie bo ok 2-3cm...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szary
Klubowicz



Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 23:41, 23 Lip 2006

Nie logiczne jest to co mówisz... chyba że prawe koło patrząc na auto od przodu, a nie z pozycji kierowcy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hellrider




Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/6
Skąd: Okolice Rzeszowa

PostWysłany: Pon 2:21, 24 Lip 2006

A ja jak odpowietrzalem to robilem to byle jak zeby tylko nie szly babelki Smile i jakos dziala :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tazwaly
Future Member



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Myslovitz

PostWysłany: Pon 17:13, 24 Lip 2006

stojąc z tyłu samochodu czyli tak jakby z pozycji kierowcy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartobbb
Future Member



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 17:29, 24 Lip 2006

a dajmy na to jak wymieniłem cylinderki w przednich bębnach to też musze tył odpowietrzać? czy wystarczy tylko przód? bo odpowietrzyłem tylko przód i hamuje dobrze ale pytam, bo może jakbym to zrobił razem z tyłem to może by lepiej hamowało nie? pozatym odpowietrzając przód to odpowietrzałem cały na raz, czyli po wciśnieciu hamulca odkręciłem dwa odpowietrzniki itd. i jest gites.
Po drugie przy wymianie cylinderków wylał mi się cały płyn i nie wiem czy wtedy nie nacisnąłem hamulca, a w ten sposób mógł by mi się zapowietrzyć cały układ nie? hmmmm....chyba pozostaje mi pojechać na żwirek i klepnąć na pedał hamulca i się okaże które koło jak hamuje (po śladach) ;d
ale za waszą pomoc również byłbym wdzięczny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Djeight




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rumia

PostWysłany: Pon 18:35, 24 Lip 2006

Tak apropo hamuców to wymianę i odpowietrzanie mam do perfekcji opanowane , przy wymianie cylinderków najpierw trzeba zacisnąć gumowy przewód hamulcowy [ścisk stolarski , małe imadło] wtedy wykręcamy cylinderek i płyn zejdzie tylko od miejsca zaciśnięcia i mamy tu komfort że nie zapowietrzy nam się cały układ a jedno koło[te które wymieniamy cylinderek] kiedy już wszystko skreciliśmy angażujemy drugą osobę do pompowania no i odpowietrzamy tylko to jedno nieszczęsne koło , reszta jest w stanie nienaruszonym

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nikita




Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Zarszyn

PostWysłany: Pon 18:47, 24 Lip 2006

widze ze roznie tu pisza co do odpowietrzania

w autoryzowanej instrukcji napraw polski fiat 126p pisza kolejnosc

tylne lewe
tylne prawe
przednie prawe
przednie lewe patrac do przodu auta czyli lewe to strona kierowcy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bolo71
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 18:51, 24 Lip 2006

Kolejnosc jest taka: lewy tyl, prawy tyl,prawy przod, lewy przod. Kolejnosc jest bardzo istotna. I pamietaj ze sa to hamulce i nie warto robic tu nic "byle do przodu".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartobbb
Future Member



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 20:36, 24 Lip 2006

Djeight napisał:
....mamy tu komfort że nie zapowietrzy nam się cały układ a jedno koło[te które wymieniamy cylinderek]

czyli jeśli mi cały płyn spłynął poprzez wymiane cylinderka to znaczy że mam zapowietrzony teraz cały układ i jeśli odpowietrzyłem przód to tył hamuje ale gorzej tak?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin