Autor |
Wiadomość |
Bronek
Klubowicz
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Żary
|
Wysłany:
Nie 16:16, 23 Lip 2006 |
|
Witam mam taki problem -zrobił mi sie straszny luz na pedale hamulca musze mocno do ziemi wcisnąc zeby auto zahamowało i w związku z tym chyba trza odpowietrzyc hamulce -wiecie jak sie to robi bo w książce za duzo niema o tym?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
--scandaL--
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 430 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany:
Nie 16:44, 23 Lip 2006 |
|
po pierwsze potrzebne sa do tego dwie osoby
i tak:
z tego co pamietam to od tylu na bembnie masz "kalamitke" (to sie inaczej nazywa)
wciskasz w nia gumowy wezyk (szerokosc chyba taka jak od spryska)
ta kalamitka jest chyba na gwincie, klucz oczkowy 8 (znow CHYBA)
jedna osoba pompuje 4-5 razy pedal i za ostatnim razem trzyma wcisniety
druga osoba odkreca gwint i z wezyka do np. sloiczka zlewa plyn (w tym momencie pierwsza osobaczuje jak pedal schodzi nizej)
potem druga os. zakreca gwint
i powtarzasz ta czynnosc pare razy
bron boze pierwsza osoba nie moze puscic pedalu hamulca w czasie jak jest odkrecony gwint przez druga os.
zaczynasz od najbardziej oddalonego kola od pompy, czyli tylnie prawe
robilem to tylko raz, dawno temu wiec moglem cos poknocic z tym gwintem i kalamitka, ale chyba dobrze napisalem
a jak nie to niech ktos mnie poprawi
pozdro |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jozekrj
Future Member
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 200 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszaawa Targowek
|
Wysłany:
Nie 19:10, 23 Lip 2006 |
|
--scandaL--
wszystko jak najbardziej prawda
ale łatwiej powiedziec odpowietrznik
no w mojej ksazce jest napisane zeby zaczac od lewego tyłu ale jak juz doszlismy w ktoryms wotku niema to najmniejszego znaczenia |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szary
Klubowicz
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 169 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Nie 19:24, 23 Lip 2006 |
|
najdalsze jest lewe tylne, jak to może nie mieć znaczenia od którego zaczynamy !? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jozekrj
Future Member
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 200 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszaawa Targowek
|
Wysłany:
Nie 20:12, 23 Lip 2006 |
|
no bo wiekszasc twierdzi ze zaczyna od prawego tyłu
i działa
ja tam robie od lewego tyłu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szary
Klubowicz
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 169 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Nie 20:27, 23 Lip 2006 |
|
Większość też się czasem myli. Niech ta większość wejdzie pod auto i sobie popatrzy jak są przewody poprowadzone. Ja z doświadczenia wiem, że jak sie zacznie od prawego tylnego, nie da sie dobrze odpowietrzyć hamulców. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tazwaly
Future Member
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 174 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Myslovitz
|
Wysłany:
Nie 23:25, 23 Lip 2006 |
|
Naprawa samochodów FIAT 126p Z. Klimecki J. Zembowicz napisał: |
"Odpowietrzenie hamulców wykonuje się w następującej kolejności:
- tylne prawe koło,
- tylne lewe koło,
- przednie prawe koło,
- przednie lewe koło." |
ja w swoim elegancie tak robiłem i jest dobrze... a nawet jak się zmierzy te wężyki od trójnika z tyłu to prawy jest dłuższy minimalnie bo ok 2-3cm... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szary
Klubowicz
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 169 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Nie 23:41, 23 Lip 2006 |
|
Nie logiczne jest to co mówisz... chyba że prawe koło patrząc na auto od przodu, a nie z pozycji kierowcy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
hellrider
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/6
Skąd: Okolice Rzeszowa
|
Wysłany:
Pon 2:21, 24 Lip 2006 |
|
A ja jak odpowietrzalem to robilem to byle jak zeby tylko nie szly babelki i jakos dziala :] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tazwaly
Future Member
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 174 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Myslovitz
|
Wysłany:
Pon 17:13, 24 Lip 2006 |
|
stojąc z tyłu samochodu czyli tak jakby z pozycji kierowcy... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
bartobbb
Future Member
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pon 17:29, 24 Lip 2006 |
|
a dajmy na to jak wymieniłem cylinderki w przednich bębnach to też musze tył odpowietrzać? czy wystarczy tylko przód? bo odpowietrzyłem tylko przód i hamuje dobrze ale pytam, bo może jakbym to zrobił razem z tyłem to może by lepiej hamowało nie? pozatym odpowietrzając przód to odpowietrzałem cały na raz, czyli po wciśnieciu hamulca odkręciłem dwa odpowietrzniki itd. i jest gites.
Po drugie przy wymianie cylinderków wylał mi się cały płyn i nie wiem czy wtedy nie nacisnąłem hamulca, a w ten sposób mógł by mi się zapowietrzyć cały układ nie? hmmmm....chyba pozostaje mi pojechać na żwirek i klepnąć na pedał hamulca i się okaże które koło jak hamuje (po śladach) ;d
ale za waszą pomoc również byłbym wdzięczny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Djeight
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 23 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rumia
|
Wysłany:
Pon 18:35, 24 Lip 2006 |
|
Tak apropo hamuców to wymianę i odpowietrzanie mam do perfekcji opanowane , przy wymianie cylinderków najpierw trzeba zacisnąć gumowy przewód hamulcowy [ścisk stolarski , małe imadło] wtedy wykręcamy cylinderek i płyn zejdzie tylko od miejsca zaciśnięcia i mamy tu komfort że nie zapowietrzy nam się cały układ a jedno koło[te które wymieniamy cylinderek] kiedy już wszystko skreciliśmy angażujemy drugą osobę do pompowania no i odpowietrzamy tylko to jedno nieszczęsne koło , reszta jest w stanie nienaruszonym
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nikita
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 301 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Zarszyn
|
Wysłany:
Pon 18:47, 24 Lip 2006 |
|
widze ze roznie tu pisza co do odpowietrzania
w autoryzowanej instrukcji napraw polski fiat 126p pisza kolejnosc
tylne lewe
tylne prawe
przednie prawe
przednie lewe patrac do przodu auta czyli lewe to strona kierowcy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
bolo71
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pon 18:51, 24 Lip 2006 |
|
Kolejnosc jest taka: lewy tyl, prawy tyl,prawy przod, lewy przod. Kolejnosc jest bardzo istotna. I pamietaj ze sa to hamulce i nie warto robic tu nic "byle do przodu". |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
bartobbb
Future Member
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pon 20:36, 24 Lip 2006 |
|
Djeight napisał: |
....mamy tu komfort że nie zapowietrzy nam się cały układ a jedno koło[te które wymieniamy cylinderek] |
czyli jeśli mi cały płyn spłynął poprzez wymiane cylinderka to znaczy że mam zapowietrzony teraz cały układ i jeśli odpowietrzyłem przód to tył hamuje ale gorzej tak? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|