Autor |
Wiadomość |
Demon126p
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pią 18:20, 28 Kwi 2006 |
|
Czeka mnie rozbieranie silniczka kumpla.Twierdzi że panewki mu padły,ale to sie okaże co mu tam zdechło.
Pytanie brzmi:
-czy można po prostu wsadzic nowe panewki na stary wał korbowy??
-czy może trzeba go szlifowac?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
kielek
Future Member
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 197 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: białystok
|
Wysłany:
Pią 21:17, 28 Kwi 2006 |
|
do szlifu , i panewki dobrane do wymiaru naprawczego szlifu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zwierzak
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany:
Pią 22:37, 28 Kwi 2006 |
|
najpierw sprawdź czy panewki walą. rozpedź go do 30 km/h i wrzuć 4 i dodaj gazu jak sie bedzie tłukło w silniku tojuż coś to oznacza. Albo na zgaszonym silniku odkręć swiece ustaw tłoki w górnym punkcie i złap za koło pasowe i lekko kręc to w lewo to w prawo jak bedziesz miał dosc spory wyczuwalny luz to tez już jest UUUUUUUUU |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Demon126p
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Sob 12:09, 29 Kwi 2006 |
|
Tylko tu jest taki problem ze malec odpala i po jakims czasie blokuje silnik i gaśnie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jozekrj
Future Member
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 200 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszaawa Targowek
|
Wysłany:
Sob 20:05, 29 Kwi 2006 |
|
jak panewki sa zjechane to chyba tez cisnienia nie trzyma?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zwierzak
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany:
Sob 20:58, 29 Kwi 2006 |
|
zwierzak napisał: |
najpierw sprawdź czy panewki walą. rozpedź go do 30 km/h i wrzuć 4 i dodaj gazu jak sie bedzie tłukło w silniku tojuż coś to oznacza. Albo na zgaszonym silniku odkręć swiece ustaw tłoki w górnym punkcie i złap za koło pasowe i lekko kręc to w lewo to w prawo jak bedziesz miał dosc spory wyczuwalny luz to tez już jest UUUUUUUUU |
Na niskich obrotach lampka ciśnienia oleju nie pali sie czasem lub lekko nie swieci. Zreszta gdyby panewki poszły w las to w jednym momencie silnik by nie stawał po nagrzaniu ciśnienia oleju by nie trzymał a wtedy bankowo na jałowym lampka oleju by sie zapalała |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Demon126p
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Sob 21:38, 29 Kwi 2006 |
|
Co do panewek dowiedziałem sie ze nie trzeba szlifowac,jeśli :
-brak rys i takich tam na wale
-nie jest owalny
Wtedy wystarczy zakupic nowe półpanewki odpowiednie dla średnicy czopów korbowych.Luz montażowy ma wynosic 0,023...0,061 mm
Co sie dzieje z tym silnikiem wszysstko wyjdzie w poniedziałek.Tez mi sie zdawało że panewki to raczej nie maja wpływo na to że silnik staje w miejscu po nagrzaniu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
maly187
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Ozorków
|
Wysłany:
Śro 7:30, 24 Maj 2006 |
|
podłacze sie pod temat bo wczoraj zmieniałem sobie olej i przy okazji zdjołem miske i wymieniałem uszczelke bo troche mi sie lało
i złapałem za korbowod i poruszałem na boki to latało jak zyd po pustym sklepie jak silnik chodzi to słychac metaliczny dzwiek to sa objawy wywalonych panewek ??? jak dobrac panewki na wał mikrometrem miezyc czy sówmiarka??? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Demon126p
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Śro 11:17, 24 Maj 2006 |
|
Mikrometr i sprawdz czy nie masz owalu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
danio
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Oleśnica
|
Wysłany:
Pią 19:51, 26 Maj 2006 |
|
Jeżeli po przesunięciu korbowodu w bok przesuwa się on na wale i od razu na sworzniu tłokowym to jest ok., ważne, aby nie miał luzu góra dół.
Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mariusz126p
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW
|
Wysłany:
Sob 8:46, 27 Maj 2006 |
|
Demon126p napisał: |
Tylko tu jest taki problem ze malec odpala i po jakims czasie blokuje silnik i gaśnie. |
sprawdz czy ten silnik ma olej najpierw bo widz e ze ciasno cosik ma a do uzywanego nie szlifowanego nie zkladajcie nigdy nowych panewek panowie bo wyrobi je szybciej niz si spodziewacie.. wiem to bo kolega tak zrobil przejechal tydzien i dupa jasiu... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Demon126p
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Sob 10:59, 27 Maj 2006 |
|
To było co innego
Naprawa dorazna tak wygląda,jeśli jest owalny wał to wiadomo że wyrobi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|