Forum Terytorium126p Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum Terytorium126p Strona Główna » Mechanika
Autor Wiadomość
Kris26
Klubowicz



Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łańcut /k. Rzeszowa

PostWysłany: Śro 22:15, 31 Maj 2006

Wlałem półsyntetyk do silniczka, nie mam pojęcia jakie było na nim ciśnienie oleju wcześniej, ale teraz kontrolka zapala się za często i się tak zastanawiam czy silnik wymaga remontu czy to wina rzadkiego pólsyntetyka?? Zalałem taki olej bo silniczek od nowości nie był rozkrecany i troche musi go przemyć, ciśnienie na cylindrach jest ok, bo 10,5 i 11, luzów na panewkach nie ma, więc nie rozumie czemu ciśnienie oleju się zapala. Nie mam ochoty znów rozkręcać silnika i wymieniać pompki oleju, więc najpierw wole zapytać czy może to być wina oleju?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
m.c.2




Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Grudziądz/Toruń

PostWysłany: Czw 0:38, 01 Cze 2006

masz planowaaną głowicę?
boo jak na zwykłą to trochę duże ciśnienie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demon126p
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:19, 01 Cze 2006

Ja mam dłubnięty troche bardzo silnik i wlałem półsyntetyk.
Jak sie dziad zgrzeje to czerwona kontrolka zalotnie do mnie mryga Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zolo




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Krasnik

PostWysłany: Czw 16:23, 01 Cze 2006

wymien moze czujnik cisnienia oleju, bo one dosc czesto sie jebia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jozekrj
Future Member



Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszaawa Targowek

PostWysłany: Czw 22:24, 01 Cze 2006

ja mam zwykłego minerala mobila i jak jade po oporach troszke dłuzej to potem na wolnych obr. tez sie oliwa swieci

w moim przypadku mysle ze to panewki dostały po dupie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kris26
Klubowicz



Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łańcut /k. Rzeszowa

PostWysłany: Czw 23:27, 01 Cze 2006

nom ja mam głowice -3mm, dopiero nim z 20km przejechałem, ale wkórza mnie to że ciśnienie oleju sie zapala


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dziki2324




Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jarosław/Rzeszów

PostWysłany: Nie 14:02, 04 Cze 2006

nie wiem na ile w tym prawdy ale kiedyś nawet nie pamiętam od kogo słyszałem że jeżeli silnik wcześniej pracował na mineralnym, to zmiana na syntetyk lub półsyntetyk prowadzi do rozszczelnienia silnika............


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jozekrj
Future Member



Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszaawa Targowek

PostWysłany: Nie 15:38, 04 Cze 2006

no jest to dosc duza czesc prawdy

syntetyka mozna zalac po remacie



znowu na stronie mobila chyba wyczytałem ze mozna stoponiowo przechodzic z mineralnego poprzez połsyntetyk na syntetyk ale ja wole tego nie probowac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
m.c.2




Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Grudziądz/Toruń

PostWysłany: Nie 16:58, 04 Cze 2006

o qurde to dobrze że pożałowałem kasy na syntetyk Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demon126p
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:06, 04 Cze 2006

Mnie tam nic nie leje po remoncie i zmianie na półsyntetyk Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
m.c.2




Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Grudziądz/Toruń

PostWysłany: Nie 17:08, 04 Cze 2006

po remoncie Smile
mój dopiero czeka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kolarz
Future Member



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: PL - EL.

PostWysłany: Śro 13:15, 07 Cze 2006

czujnik padł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HNT




Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Mikołów/Orzesze

PostWysłany: Pią 1:15, 09 Cze 2006

Prawda jest taka, że najlepszy jest olej syntetyczny (0/5W40/50), potem półsyntetyczny (10W40), potem na końcu mineralny (15W40/50).

do nowego silnika w lepszych autach można lać syntetyk lub półsyntetyk, gdy silnik ma nieduży przebieg można jeszcze zmienić z półsyntetyka na syntetyk, lecz po 20 tys. jest to już niewskazane.

JEŚLI SILNIK PRACOWAŁ CAŁY CZAS NA MINERALNYM TO NIE WOLNO ZMIENIAĆ GO NA SYNTETYK ALBO PÓŁSYNTETYK- chyba że przy remoncie wymieni się : tłoki, pierścienie, cylindry, panewki, wał korbowy- czyli wszystkie elementy trące.

POWÓD: olej mineralny różni się dość znacznie składem chemicznym od olejów syntetycznych i półsyntetycznych.
Zastąpienie mineralnego olio syntetykiem spowoduje wypłukanie filmu olejowego (cienkiej warstewki oleju na powierzchniach metalowych) jaki stworzył olej mineralny, poniewaz syntetyki mają dodatki rozpuszczające nagar itp. może tez dojść do wypłukania nagarów w okolicach uszcelek

KONSEKWENCJE:
-brak odpowiedniego ciśnienia oleju,
-zarzygany silnik nowiutkim drogim syntetykiem Razz

do tego dochodzi jeszcze fakt, ze silnik maluszka pracuje w znacznie wyższych temperaturach niż w autach chłodzonych wodą a poza tym silniki te wytwarzane na starych matrycach opracowanych jeszcze w latach 70 mają dość duże tolerancje i pasowania dlatego warto wlać mu gęstszy olej

można się pokusić o półsyntetyk jak ktoś jest uparty, ale tylko jeśli silnik jest poskładany na nowych częściach (tych istotnych, jak wyżej)
Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kris26
Klubowicz



Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łańcut /k. Rzeszowa

PostWysłany: Pią 8:44, 09 Cze 2006

Ja wlałem półsyntetyk żeby troche wymyło silnik, mam zamiar znów wrócić do minerala niedługo, ale silnik ppowinien troche wymyć się z nagarów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin