Autor |
Wiadomość |
Kris26
Klubowicz
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 84 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łańcut /k. Rzeszowa
|
Wysłany:
Śro 22:15, 31 Maj 2006 |
|
Wlałem półsyntetyk do silniczka, nie mam pojęcia jakie było na nim ciśnienie oleju wcześniej, ale teraz kontrolka zapala się za często i się tak zastanawiam czy silnik wymaga remontu czy to wina rzadkiego pólsyntetyka?? Zalałem taki olej bo silniczek od nowości nie był rozkrecany i troche musi go przemyć, ciśnienie na cylindrach jest ok, bo 10,5 i 11, luzów na panewkach nie ma, więc nie rozumie czemu ciśnienie oleju się zapala. Nie mam ochoty znów rozkręcać silnika i wymieniać pompki oleju, więc najpierw wole zapytać czy może to być wina oleju? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
m.c.2
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 559 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Grudziądz/Toruń
|
Wysłany:
Czw 0:38, 01 Cze 2006 |
|
masz planowaaną głowicę?
boo jak na zwykłą to trochę duże ciśnienie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Demon126p
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Czw 13:19, 01 Cze 2006 |
|
Ja mam dłubnięty troche bardzo silnik i wlałem półsyntetyk.
Jak sie dziad zgrzeje to czerwona kontrolka zalotnie do mnie mryga |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zolo
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Krasnik
|
Wysłany:
Czw 16:23, 01 Cze 2006 |
|
wymien moze czujnik cisnienia oleju, bo one dosc czesto sie jebia |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jozekrj
Future Member
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 200 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszaawa Targowek
|
Wysłany:
Czw 22:24, 01 Cze 2006 |
|
ja mam zwykłego minerala mobila i jak jade po oporach troszke dłuzej to potem na wolnych obr. tez sie oliwa swieci
w moim przypadku mysle ze to panewki dostały po dupie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kris26
Klubowicz
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 84 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łańcut /k. Rzeszowa
|
Wysłany:
Czw 23:27, 01 Cze 2006 |
|
nom ja mam głowice -3mm, dopiero nim z 20km przejechałem, ale wkórza mnie to że ciśnienie oleju sie zapala |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dziki2324
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jarosław/Rzeszów
|
Wysłany:
Nie 14:02, 04 Cze 2006 |
|
nie wiem na ile w tym prawdy ale kiedyś nawet nie pamiętam od kogo słyszałem że jeżeli silnik wcześniej pracował na mineralnym, to zmiana na syntetyk lub półsyntetyk prowadzi do rozszczelnienia silnika............ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jozekrj
Future Member
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 200 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszaawa Targowek
|
Wysłany:
Nie 15:38, 04 Cze 2006 |
|
no jest to dosc duza czesc prawdy
syntetyka mozna zalac po remacie
znowu na stronie mobila chyba wyczytałem ze mozna stoponiowo przechodzic z mineralnego poprzez połsyntetyk na syntetyk ale ja wole tego nie probowac |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
m.c.2
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 559 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Grudziądz/Toruń
|
Wysłany:
Nie 16:58, 04 Cze 2006 |
|
o qurde to dobrze że pożałowałem kasy na syntetyk |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Demon126p
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Nie 17:06, 04 Cze 2006 |
|
Mnie tam nic nie leje po remoncie i zmianie na półsyntetyk |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
m.c.2
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 559 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Grudziądz/Toruń
|
Wysłany:
Nie 17:08, 04 Cze 2006 |
|
po remoncie
mój dopiero czeka |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kolarz
Future Member
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: PL - EL.
|
Wysłany:
Śro 13:15, 07 Cze 2006 |
|
czujnik padł. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HNT
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Mikołów/Orzesze
|
Wysłany:
Pią 1:15, 09 Cze 2006 |
|
Prawda jest taka, że najlepszy jest olej syntetyczny (0/5W40/50), potem półsyntetyczny (10W40), potem na końcu mineralny (15W40/50).
do nowego silnika w lepszych autach można lać syntetyk lub półsyntetyk, gdy silnik ma nieduży przebieg można jeszcze zmienić z półsyntetyka na syntetyk, lecz po 20 tys. jest to już niewskazane.
JEŚLI SILNIK PRACOWAŁ CAŁY CZAS NA MINERALNYM TO NIE WOLNO ZMIENIAĆ GO NA SYNTETYK ALBO PÓŁSYNTETYK- chyba że przy remoncie wymieni się : tłoki, pierścienie, cylindry, panewki, wał korbowy- czyli wszystkie elementy trące.
POWÓD: olej mineralny różni się dość znacznie składem chemicznym od olejów syntetycznych i półsyntetycznych.
Zastąpienie mineralnego olio syntetykiem spowoduje wypłukanie filmu olejowego (cienkiej warstewki oleju na powierzchniach metalowych) jaki stworzył olej mineralny, poniewaz syntetyki mają dodatki rozpuszczające nagar itp. może tez dojść do wypłukania nagarów w okolicach uszcelek
KONSEKWENCJE:
-brak odpowiedniego ciśnienia oleju,
-zarzygany silnik nowiutkim drogim syntetykiem
do tego dochodzi jeszcze fakt, ze silnik maluszka pracuje w znacznie wyższych temperaturach niż w autach chłodzonych wodą a poza tym silniki te wytwarzane na starych matrycach opracowanych jeszcze w latach 70 mają dość duże tolerancje i pasowania dlatego warto wlać mu gęstszy olej
można się pokusić o półsyntetyk jak ktoś jest uparty, ale tylko jeśli silnik jest poskładany na nowych częściach (tych istotnych, jak wyżej)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kris26
Klubowicz
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 84 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łańcut /k. Rzeszowa
|
Wysłany:
Pią 8:44, 09 Cze 2006 |
|
Ja wlałem półsyntetyk żeby troche wymyło silnik, mam zamiar znów wrócić do minerala niedługo, ale silnik ppowinien troche wymyć się z nagarów |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|