Autor |
Wiadomość |
bartobbb
Future Member
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Sob 12:55, 01 Lip 2006 |
|
A więc czytam troche o różnych przeróbkach i sam powoli się za to zabieram i mam pare pytań, bo z dolotu co na razie zrobiłem to wywaliłem tłumik szmerów i wstawiłem rurke o tej samej średnicy, a także w dnie puszki z filtrem wywierciłem dziurki ale nie w kształcie okręgu lecz pół okręgu i na tym zakończyłem, bo stwierdziłem że jeśli dodatkowo zostawie standardowy kanał dolotu to będzie jeszcze lepiej, a moje pytanie brzmi czy lepiej go zostawić czy usunąć? pozatym czemu zdejmuje się odmę z dolotu i zakłada się korek? i czemu tą rurke prowadzi się głęboko pod auto? co jeszcze można zrobić z dolotem samemu i za darmo lub tanio, bo póki co nie jestem przy kasie a chciałbym troche poprawić silniczek w moim malcu, więc czekam na wasze propozycje, mogą nie koniecznie dotyczyć dolotu |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bartobbb dnia Śro 21:54, 02 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
HNT
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Mikołów/Orzesze
|
Wysłany:
Sob 13:23, 01 Lip 2006 |
|
-kanał dolotu dodatkowy do gaznika- zdecydowanie usunąć
-odma jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej- przyłączone oryginalnie do puszki powoduje zasyfianie sie dolotu oparami oleju
-w tym celu wlasnie odme doprowadza sie pod auto- (opary i olej kapią na ziemie- sposób mniej ekologiczny)
-prawidłowo odma powinna byc odprowadzona do jakiegos pojemnika- (kanisterekplastikowy itp) ale nie moze byc szczelnie zamkniety tenze pojemnik
pozdro!! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Djeight
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 23 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rumia
|
Wysłany:
Sob 13:33, 01 Lip 2006 |
|
Nie polecam zaślepiania odmy( chodzi o zaślepienie przy pokrywie zaworów) to po pierwsze, gdyby odmę zaślepić w silniku wytworzy sie ciśnienie i olej może wystrzelić przez najmniej szczelne miejsce , np bagnet czy uszczelka pod miską olejową!! a odłączenie dużo nie da , może nawet zaszkodzić pracy silnika, szczególnie zimą odma pełni rolę podgrzewacza powietrza dopóki nie nagrzeje się silnik !! a poza tym jak pan policjant zobaczy ta rurkę odłączoną to wlepi mandat za zanieczyszczanie środowiska, w tej rurce idą opary ze skrzyni korbowej , gdzie dużą składową stanowi olej !!!
Swego czasu kombinowałem w elegancie z turbinką kowalskiego , fajna sprawa , maluszek miał kopyto i mieściłem się od 0-100km/h w 20 sekund , tylko przerosło mnie spalanie przy takim ustawieniu bo wyniosło prawie 11 litrów , możesz pokombinowac wygładzić ranty w gażniku , podnieść gażnik , odelżyć malca , |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kjub
Klubowicz Moderator
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1071 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Sob 13:59, 01 Lip 2006 |
|
0-100 w 20s na turbince I powiedz, że nic więcej nie miałeś robionego
Odme doprowadz do jakieś puszki np po farbie w sray'u. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
bartobbb
Future Member
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Sob 16:13, 01 Lip 2006 |
|
Djeight napisał: |
Nie polecam zaślepiania odmy |
nie chodziło mi o zaślepienie tej rurki tylko tego miejsca gdzie ona jest przyczepiona w puszce z filtrem, a rurke chciałem odprowadzić pod auto.
Czyli turbinka kowalskiego to ciekawa sprawa mówicie?
no bo ja narazie mam zrobiony (choć jeszcze nie do końca i bede poprawiał) dolot i przerobiony tłumik, na reszte przeróbek nie miałem czasu ani kasy a teraz powoli właśnie za to się zabieram. Mam w planach splanować głowice gdzieś 2,5mm odchudzić koło zamachowe, pokombinować coś z gaźniczkiem, wymienić wałek rozrządu na jakiś sportowy itd. no ale na to trzeba kase więc powoli zaczynam coś dłubać, na razie coś tańszego a jak będzie kasa to zrobi się reszte, tak wygląda sprawa. No więc co polecacie taniego bądź darmowego zrobić w malcu żeby miało autko kopa? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Djeight
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 23 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rumia
|
Wysłany:
Sob 18:17, 01 Lip 2006 |
|
Więc tłumaczę skąd się wzieło to 20 sekund do 100km/h , turbinka przerobiona do eleganta posiadała dyszę u podstawie która połączona wężykiem z czujnikiem od zapłonu ,zapłon reguluje się zależnie od ciśnienia w kolektorze ssącym a raczej podciśnienia , czujnik jest orginalnie zasysany przez dyszę o średnicy 0,2 mm , natomiast w moim przypadku dysza miała średnicę 2mm , czujnik ciśnienia od zapłonu praktycznie cały czas ustawiony w pozycji jakbym jechał z dużymi obrotami silnika i właśnie dlatego maluch miał większe kopyto na dole obrotów co pozwalało na taki rozpęd,
Cos za coś ale maluch palił 11litrów w zimie dochodziło do 13 l w mieście
Więcej modyfikacji nie było poza podstawowymi regulacjami gażnika , zaworów itp |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Phantom
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 374 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Sob 18:41, 01 Lip 2006 |
|
zebys sie zesrał to na samej turbince nie zejdziesz do 20sek, pewnie masz walniety predkosciomerz/lub to czym mierzyles czas
wracajac do dolotu to wiecej nic sie nie zrobi poza wierceniem dziur w puszce i wywalenie tlumika szmerow, potem tylko strumienica dolotu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lisu
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Sob 18:44, 01 Lip 2006 |
|
Mi też sie wydaje że na samej turbince to gów**o można.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Djeight
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 23 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rumia
|
Wysłany:
Sob 19:01, 01 Lip 2006 |
|
Ehh , teraz już nie udowodnie , bo wymontowana już dawno ale kto się nie sprawdzi ten sie nie przekona!! Nawet teraz bez turbiny mam mniej niż podaje ksiązeczka , instrukcja obsługi , mierzyłem stoperem w telefonie z pasażerem obok który go uruchomił , test wykonany na prostej drodze samochód uprzednio rozgrzany olej , filtr paliwa , powietrza nowe i regulacja zaworów dokonana przed tym i naprawdę udało się 20 sekund z grosikami zrobić , prędkościomierz nie wiem , możliwe że walnięty , maksymalna maluszka bez turbinki wynosi 120km/h wiecej nie da rady a z turbinką miałem 130km/h !!! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lisu
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Sob 19:05, 01 Lip 2006 |
|
a masz obrotomierz?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Djeight
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 23 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rumia
|
Wysłany:
Sob 19:06, 01 Lip 2006 |
|
Nie:/ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lisu
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Sob 19:13, 01 Lip 2006 |
|
Wiesz co możesz mieć racje mój kolega miał kaszlaka z turbinką ale miał jeszcze głowice splanowaną 2mm. i szedł jak burza. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jozekrj
Future Member
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 200 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszaawa Targowek
|
Wysłany:
Sob 19:41, 01 Lip 2006 |
|
co do predkosciomierzy to ja mam jakis dziwny
przy 90km mam 90 km
przy 120km pokazuje 100km
najciekawsze ze miezone kilkoma samochodami ktore jechały obok mnie
fiat 125p,suzuki swift, rover 400 i MB sprinter
jak pokazuje mi 120 na budziku to mam 140km
macie jakis pomysł o co w tym wszystkim chodzi ze do 90 pokazuje dobrze a potem zaniza?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
bartobbb
Future Member
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Sob 23:02, 01 Lip 2006 |
|
jozekrj proponuje założyć nowy temat
Dobra to dolotem jeszcze troche sie pobawie, a co dalej? w jakiej kolejności najlepiej dokonywać przeróbek? co najwięcej daje? wiem że najlepiej byłoby zrobić wszystko odrazu ale mnie nie stać więc musze dłubać po trochu. Dolot zrobie sobie i koszta tego są równe 0zł więc mogę się przygotowywać do następnych przeróbek, tylko co proponujecie? chciałbym znać wasze zdanie na ten temat |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
rOgaL
Klubowy Rogalik
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 771 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Nie 1:29, 02 Lip 2006 |
|
najlepiej zrobic porzadnie dolocik : kratka wentylator-->wentylator gaznik potem dlubnac gaznik razem z glowica i zamachem a na zwienczenie tego wszystkiego walkeim zapodac ale wszystko jest tez zalezne od tego w jakim masz stanie motor |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|