Autor |
Wiadomość |
Timon
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 34 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany:
Śro 21:02, 26 Kwi 2006 |
|
potrzebuje informacji na temat nawiercania tłoków w celu zwiększenia ich chłodzenia ( nie wiem jak to sie dokładnie robi ale albo nawiertuje łeski albo robi otwory ) więc jak ktoś ma jakieś foto albo info na ten temat to niech pisze bede wdzieczny ![Wink](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_wink.gif) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/zoneCopper/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
bassman
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 72 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/6
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Śro 22:47, 26 Kwi 2006 |
|
nie robi sie
nie tak jak myslisz tlok by pekl na pierwszych metrach - jak nie od razu po odpaleniu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/zoneCopper/images/spacer.gif) |
Medyk
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany:
Śro 23:13, 26 Kwi 2006 |
|
A jaki jest sens ich chłodzenia? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/zoneCopper/images/spacer.gif) |
Mariusz126p
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW
|
Wysłany:
Czw 10:14, 27 Kwi 2006 |
|
Timon napisał: |
potrzebuje informacji na temat nawiercania tłoków w celu zwiększenia ich chłodzenia ( nie wiem jak to sie dokładnie robi ale albo nawiertuje łeski albo robi otwory ) więc jak ktoś ma jakieś foto albo info na ten temat to niech pisze bede wdzieczny ![Wink](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_wink.gif) |
Widze ze ze cos uslyszales tlo sie toczy male przetoczenia w celu zmniejszenia tarcia jakznajde foty to dam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/zoneCopper/images/spacer.gif) |
Leman
Future Member
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Mysłaków
|
Wysłany:
Czw 10:32, 27 Kwi 2006 |
|
Z tego co wiem to obaj jestescie w błedzie tłok można tylko odelżyć od spodu żeby miał mniejszą siłe bezwładności a od góry można zrobić łezki żeby zawory się nie spotykały z tłokiem przy mocno splanowanej głowicy. Jak byś ztoczył tłok to by mu się rozmiar zmniejszył i by kompresji nie było!!! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/zoneCopper/images/spacer.gif) |
Mariusz126p
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW
|
Wysłany:
Czw 10:48, 27 Kwi 2006 |
|
to dowiec sie jak sa zbudowene poszczegolne czesci w rallycrosie i wtedy napiszesz mi ze nie jestem w niby bledzie i toczy sie nie cala dlugosc tloka lecz miejscami
Mod :
Mariusz nie cytuj postów przedmówcy !!
Pozdro
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/zoneCopper/images/spacer.gif) |
Leman
Future Member
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Mysłaków
|
Wysłany:
Czw 11:04, 27 Kwi 2006 |
|
No dobra spoko napisałem "z tego co wiem". Napewno to nie jest przeróbka do cywilnego malca i na pewno nie daje to lepszego chłodzenia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/zoneCopper/images/spacer.gif) |
Mariusz126p
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW
|
Wysłany:
Czw 11:27, 27 Kwi 2006 |
|
pomylka imho im mniejsze opory tarcia tym wieksze tempertury przez tarcie ale tu akurat chodzi o zmniejszenie tarcia a nnie temperature
Mod:
I znów !!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/zoneCopper/images/spacer.gif) |
Timon
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 34 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany:
Czw 12:17, 27 Kwi 2006 |
|
przciesz kompresji nie trzymie tłok tylko pierścienie na tłoku i one też są odpowiedzilne za ruch tłoka poto niektórzy też czasem np robia 4 pierścień zamiast standardowych 3 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/zoneCopper/images/spacer.gif) |
Dr.Death
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Bulowice
|
Wysłany:
Czw 13:16, 27 Kwi 2006 |
|
Ale pierscienie zbieraja film olejowy z cylindra i przy dużych prędkosciach obrotowych pomyśl jak ten olej musi być wyciskany i jakie robi obciazenie a robi sie własnie takie frezy i pare dziurek w płasczu tłoka w celu lepszego odprowadzenia go i tez dla mniejszej rozszerzalnosci termicznej na wieksze mody zeby nie puchnoł. Ale sposobów obrubki tłoka jest pare szkół wiec można rózne mody spotkać
A jesli chodzi o 4 pierscienie to tez są one różnie dawane ale najczesciej dodawane sa pierscienie zbierajace i zakładane sa bez spreżynek ale ja jestem zwolennikiem 3 i dobrej jego obrubki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/zoneCopper/images/spacer.gif) |
Kravi126wawa
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszawa
|
Wysłany:
Czw 14:32, 27 Kwi 2006 |
|
dodatkowy pierscien lepiej odprowadzałby ciepło na tuleje,ale trzeba to obliczyc wzgledem dodatkowego tarcia.jezeli puchna ci tloki to mozna sprubowac je przeciac od strony podstawy,np wzdłuznie i poprzecznie aby materiat mial miejsce na rozszerzenie.poza tym jaki sens ma chłodzenie denka tłoka...im goretszy tym lepiej paliwo odparowywuje.najłatwiej jest zrobic chłodzenie oleju.olej dociera przeciez az do pierscieni.poza tym lepsze odparowanie mieszanki na denku tłoka i tak go studzi.postaraj sie pomyslec nad zawirowaniem mieszanki,np zawory z kierownikami strugi mieszanki.ruch mieszanki w cylindrze jest jak najbardziej wskazany....to tak moim zdaniem...w razie co nie bijcie i poprawcie:) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/zoneCopper/images/spacer.gif) |
Leman
Future Member
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Mysłaków
|
Wysłany:
Czw 15:56, 27 Kwi 2006 |
|
A tak na dobrą sprawe to czy takie wyżeźbienie tłoka naprawde zmniesza tarcie. Biorąc to tylko na teorie (w dodatku tą co ja mam) to tłok i tak nie styka się z tuleją cylindra na całej powierzchni w danym momencie. A w dodatku wzór na siłe tarcia wcalie nie uwzględnia powierzchni trącej tylko jej współczynnik tarcia i nacisk wywierany na materiał. Więc jak wyfrezujesz troche tłok to pozostała powierzchnia ma większy nacisk co na jedno wychodzi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/zoneCopper/images/spacer.gif) |
Mariusz126p
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW
|
Wysłany:
Czw 16:40, 27 Kwi 2006 |
|
te wybrania na srednicy tloka robi sie w odstepach co jakies 10 mm i szerokosci 5 mm tlok caly czas ma sttyk z powierzchnia gladzi cylindrycznej
Mod :
I znów ale tym razem wedle powiedzenia do 3 razy sztuka ostrzeżenie !!
Pozdro
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/zoneCopper/images/spacer.gif) |
arbuz
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Kozienice
|
Wysłany:
Nie 10:52, 30 Kwi 2006 |
|
musze sie zgodzic z Mariuszem126p te przeróbki robi sie w celu zmniejszenia oporów tarcia powieksza sie tez dzirki pod 1pierscieniem by zwiekszyc smarowanie ponieważ powstają ogromne temperatury np.w rally crossie łezki by chowały sie zawory oczywiscie tez chodzi i zmniejszenie wagi ![Wink](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_wink.gif) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/zoneCopper/images/spacer.gif) |
|