Autor |
Wiadomość |
Robert87
Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: piaseczno
|
Wysłany:
Wto 23:40, 13 Cze 2006 |
|
Mam problem . jak najlepiej mwyregulować gaźnik . wiem ze ta jedna srUbka słuzy do regulowania wolnych obrotów a ta druga co jes tak głęboko schowana to do czego ?? podobno do składu mieszanki ?? prosze o dokłade wyjaśnienie i opis dokładnej regulacji zeby był ekonomiczny .
Mod:
Lekka poprawka ortografii
Pozdro
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Kjub
Klubowicz Moderator
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1071 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Śro 0:09, 14 Cze 2006 |
|
Pewnie chodzi ci o dysze powietrza Wykręć ją o 2,5 obrotu. To taki standart dla malca. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Robert87
Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: piaseczno
|
Wysłany:
Śro 7:35, 14 Cze 2006 |
|
ale po czym poznać ze to jest akurat dobrze wkręcone ? po kolorze dymu czy cuś ?? jak to musi wyglądać ?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
m.c.2
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 559 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Grudziądz/Toruń
|
Wysłany:
Śro 9:53, 14 Cze 2006 |
|
najlepiej na analizatoorze spalin |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HNT
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Mikołów/Orzesze
|
Wysłany:
Śro 14:53, 14 Cze 2006 |
|
śrubka na górze zaraz pod kolankiem kolektora ssącego to dysza wolnych obrotów- przy seryjnym silniku i gazniku powinna byc max wkrecona. (w nowszych modelach- dysza wolnych obr. jest sterowana elektrozaworem)
nizsza srubka (ta w tulejce) to nie dysza powietrza, tylko dysza składu mieszanki- i tak jak kolega wspomniał nalezy ja wstępnie wkręcić max, a następnie wykręcić ją o 2,5 obr.
Wkręcając- zubarzasz miesznkę
Wykręcając- wzbogacasz mieszankę
jesli silnik zapala od razu, a przy gwałtownym dodaniu gazu nie dławi sie tylko zaraz sie wkreca na obroty to jest ok.
jesli silnik po gwałtownym wciśnięciu gasnie moze byc tak, ze go zalewa- mieszanka jest za bogata i nalezy troche wkręcic śrubke.
Zbyt bogatą mieszanke (za duzo benzyny) poznasz po kopceniu z wydechu/zakopconych swiecach na czarno
Zbyt ubogą miesznke- po białym nalocie na świecach.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fejm
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Luzino
|
Wysłany:
Śro 15:05, 14 Cze 2006 |
|
A co daje ta "elektrodysza" ?
Jest lepsza czy gorsza od tej starej...... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HNT
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Mikołów/Orzesze
|
Wysłany:
Śro 16:16, 14 Cze 2006 |
|
jak sama nazwa wskazuje- elektrozawór dba o dostarczenie mieszanki do dyszy wolnych obrotów- otwiera sie gdy przekrecisz zapłon, a zwykła dysza dostarcz cały czas tyle samo paliwa... zmiana ta była podyktowana oczywiscie zamierzeniem wiekszej oszczednosci silnika...
ja osobiscie preferuje zwykła dysze- przy dosc duzym cisnieniu powietrza w kolektorze dolotu wykrecam lekko (3/4-1/2 obrotu) ta dysze wkrecajac jednoczesnie dysze składu mieszanki- efekt jest taki, ze auto jest w miare mocne przy dosc małym spalaniu oczywiscie gaznik jest dłubany, silnik tez...
PS: niestety gazniki z elektrodyszami (28IS1) różniły sie nieco od gazników stdandardowych (28IMB) i nie da sie zamiennie stosowac tych dysz |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fejm
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Luzino
|
Wysłany:
Śro 22:06, 14 Cze 2006 |
|
No temu zmnieniłem cały gaźnik..... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|