Autor |
Wiadomość |
--scandaL--
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 430 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany:
Pią 14:45, 07 Kwi 2006 |
|
ostatnio kupilem sobie smarownice zwrotnic reczna do malucha:
[link widoczny dla zalogowanych]
bylem dzis w sklepie zeby kupic smar i gosc mi dal taka mala puszeczke 140g "smar lozyskowy" firmy Malwa:D to jest dobre? bo mi sie wydawalo,ze to sie tawot nazywa (czy tam towot). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
WitchDog
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 368 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pią 14:53, 07 Kwi 2006 |
|
To tez, ale dobry jest tez tawot z grafitem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
--scandaL--
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 430 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany:
Pią 14:59, 07 Kwi 2006 |
|
krotka, zwiezka i na temat odp
dzieki ziomus!
no to ja na razie na tym pojezdze,a jak sie skonczy to kupie tak jak mowiesz - tawot z grafitem
pozdro |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Medyk
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany:
Pią 19:51, 07 Kwi 2006 |
|
Do zwrotnic stosuje się tylko smar STP jest to smar podwoziowy, ŁT to smar do łożysk i ma inna konststencje, oznaczenie tych smarów nie jest bez celowe. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zwierzak
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany:
Pią 23:00, 07 Kwi 2006 |
|
a smar z grafitem to sobie można kibel nasmarować. Chopie wiesz co zrobia mikrodrobiny grafitu z tymi zwrotnicami jak to zacznie wszystko pracować |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Medyk
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany:
Sob 0:36, 08 Kwi 2006 |
|
Smar grafitowany można zastosować miedzy piórami resora w przypadku braku przekładek, ale zastosowanie w zwrotnicach może mieć duże konsekwencje, sworzeń w tulejkach pracuje praktycznie na ciasno, smar grafitowany ma wiekszą gramature, ze wzgledu na mikro drobiny, co może przyspieszyc zużycie się zwrotnic. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
WitchDog
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 368 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Sob 9:52, 08 Kwi 2006 |
|
zwierzak napisał: |
a smar z grafitem to sobie można kibel nasmarować. Chopie wiesz co zrobia mikrodrobiny grafitu z tymi zwrotnicami jak to zacznie wszystko pracować |
Moze do tej pory ołówki kruszyłeś do smaru. Tak wtedy to rzeczywiscie sracz mozesz tym wysmarować.
Ja od przeszlo 20 lat w ten sposob smaruje zwrotnice i nie ma mocnych. Jezdzi sie dobrze i nic mi sie nie zuzywa. Procz jednej zwrotnicy ktora przerdzewiala, to druga nie byla jescze wymieniana. Pracuje dobrze i nie bylo rzadnych uszkodzen. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jozekrj
Future Member
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 200 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszaawa Targowek
|
Wysłany:
Wto 19:32, 11 Kwi 2006 |
|
jak miałem raktyki w mercedesie (samochody ciezarowe i dostawcze) to tam uzywali do tego smaru teflonowego castrola w takich mikro puszkach 50kg |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zwierzak
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany:
Nie 19:59, 16 Kwi 2006 |
|
Medyk napisał: |
Smar grafitowany można zastosować miedzy piórami resora w przypadku braku przekładek, ale zastosowanie w zwrotnicach może mieć duże konsekwencje, sworzeń w tulejkach pracuje praktycznie na ciasno, smar grafitowany ma wiekszą gramature, ze wzgledu na mikro drobiny, co może przyspieszyc zużycie się zwrotnic. |
tobie zaraz pewien smar grafitowy tez napisze ze ołówki skrobałeś. Ale jak mniemam tamta zwrotnica o której pisze to zapewne w niej sie sworzeń wytarł. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
bassman
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 72 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/6
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pon 1:57, 17 Kwi 2006 |
|
Nie stosuje sie smaru grafitowego do zwrotnic - Medyk ma racje, ten smar szybko traci swoje wlasciwosci w tych warunkach (sol itd) jest za to bardzo dobry na wysokie temperatury. Najlepszym smatem bylby WURTH wysokocisnieniowy ale w puszkach go jeszcze nie spotkalem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mahon
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 128 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: daleko
|
Wysłany:
Pon 8:17, 17 Kwi 2006 |
|
Puszeczka 140 g, napelnisz tym chociaz tawotnice??? Ja jak smarowalem zwrotnice to pol kilogramowej puszki schodzilo na wypelnienie tawotnicy, ja polecam smar specjalnei do zwrotnic i lozysk, wyglada jak zwykly tawot, Niebieska puszka, koszt chyba 9 zl Fakt, fakt, ze niewazne jakiego bedziemy uzwyac zaden nei zaszkodzi bardziej jak jazda bez smarowania |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Moto-trade
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 6/6
|
Wysłany:
Pią 21:06, 21 Kwi 2006 |
|
do zwrotnic proponowal bym smar jak na przegoby do alt made in japanese ten smar jest nie do wyj...nia |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Moto-trade
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 6/6
|
Wysłany:
Pią 21:08, 21 Kwi 2006 |
|
zwykly smar szybko wycieknie pod wp-lywem temperatury
i wtedy jest szambo |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Medyk
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany:
Sob 20:54, 22 Kwi 2006 |
|
Jak sa luzy to wycieka, z reszta powinni sie średnio raz na miesiąc smarowac i jest dobrze, ale jak ktoś ma to koło dupy to nie ma sie co dziwić że za jakis czas luzy sie pojawiają. Ja używam prawodłowego (STP) i jest dobrze. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
--scandaL--
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 430 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany:
Pon 12:09, 29 Maj 2006 |
|
no, Medyk ma racje:
SMAR STP:
Charakterystyka ogólna:
Smar STP jest smarem wapniowym o konsystencji klasy 1. Bazą olejową jest olej mineralny o lepkości w granicach 36-60 mm2/s w 50°C.
Miękka konsystencja smaru pozwala na łatwe stosowanie urządzeń smarowniczych typu smarownic pneumatycznych. Jest dość odporny na działanie zimnej wody.
Zastosowanie:
Smar podwoziowy STP przeznaczony jest wyłącznie do okresowego smarowania podwozi samochodów, sworzni, przegubów, prowadnic w zakresie praktycznych temperatur pracy od -20°C do +60°C. Smar STP nie nadaje się do smarowania łożysk tocznych oraz pompy wodnej.
tylko teraz najwiekszy lol, ze nigdzie nie moge dostac tego smaru
EDIT:
smar juz dostalem - na stacji ORLENU
tylko teraz mam nastepujacy problem
wtlaczajac smar do, czy to gornej czy dolnej, kalamitki, po pewnym czasie zaczyna mi wychodzic tedy
[link widoczny dla zalogowanych]
czy tzn. ze juz jest na full nasmarowana czy raczej to ze zwrotnice sa do du***?
dzieje sie tak w obu zwrotnicach |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|