Autor |
Wiadomość |
taquito
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 200 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Zabrze
|
Wysłany:
Śro 18:26, 19 Kwi 2006 |
|
Kjub napisał: |
Trzaba obspawać, bo z tarczami to działają większe siły na nadwozie. |
dokladnie
jesli sie ma pozadne hample seryjne to kola przy ostrym hamowaniu sa rozbiezne ( m.in. dlatego sie ustawia zbieznie kola przednie.....) poniewaz pracuje tam 8 szpilek po 4 na strone 2 resor i 2 wachacz, w przypadku tarczowek sily sa wieksze, i jesli blacha bylaby slaba moze nawet popekac cala ta cienka blacha nadkola, dlatego nie warto ale trzeba to cale wew nadkole wzmocnic |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Medyk
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany:
Śro 23:30, 19 Kwi 2006 |
|
A na moje oko to nawet jak sie robi hamulce na bębnach to też bude dobrze by było obejżeć tu i ówdzie, w sumie to oddziaływujace siły są podobne jak na bębnach, tyle że tarcze maja wiekszą siłę poczatkową, to znaczy że reagują gwałtowniej i to jest główny powód do wzmocnienia budy, tarcze nie odpuszczaja i dłużej trzymają, te siły drgające i naprężające portafia roznieśc nadwozie, dobre bębny podobnie, miałem okazje jeździć na bebnach wyposażonych w Ferrodo, poprostu kosa i szok w majtach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
WitchDog
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 368 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Czw 7:05, 20 Kwi 2006 |
|
w takim razie ktore elemanty nalezałoby najbardziej obspawac. Tak i tak bede mial prute auto. Mam do wymiany belke pod resor z przodu wiec spawara bedzie w poblizu.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Phantom
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 374 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Czw 13:07, 20 Kwi 2006 |
|
ja mysle ze trzeba obspawac zastrzały grubsza blacha gdzies ze 3 mm lub 4, mocowania zwrotnic i to chyba starczy ale niech ktos cos dopowie bo moge sie mylic. Moj kolega mial bardzo ladnie zrobione, obspawane zastrzaly zwrotnice i nie bylo mowy o jakimkolwiek ruszeniu tego |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
taquito
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 200 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Zabrze
|
Wysłany:
Wto 10:32, 25 Kwi 2006 |
|
moj malec stoi obecnie u blacharza i powiedzialem ze kiedys bede go swapowal i beda tarczowkie i ma to obspawac a ze juz spawal kilka malow to wie o co chodzi, Phantom dobrze mowi
w tym temacie na F&F zostalo wszystko opisan e co i jak ciekawa lektura i pomoc jesli ktos chce montowac
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Phantom
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 374 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Wto 13:35, 25 Kwi 2006 |
|
ten artykul nie jest az tak dokladny ale jezeli ktos ma łeb na karku to powinien zrobic, ja z tego artykulu wzielem tylko liste srub i nakretek nic innego, natomiast troche wzielem innego opisu ktory tam jest |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kravi126wawa
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszawa
|
Wysłany:
Wto 13:50, 25 Kwi 2006 |
|
witam skorzystam i podłacze sie do tematu....
a co myslicie o hebelkach od np suzuki maruti???wtedy weszłyby kółka 12'
a tak teoretycznie ...dlaczego tarczowe sa lepsze od bebnow...niewliczajac rozmiarow..czy tu chodzi o kierunek działania sił rozpierających okładziny\klocki??? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
qdlaty
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 42 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Waw
|
Wysłany:
Wto 16:47, 25 Kwi 2006 |
|
Kravi126wawa napisał: |
witam skorzystam i podłacze sie do tematu....
a co myslicie o hebelkach od np suzuki maruti???wtedy weszłyby kółka 12':)
a tak teoretycznie ...dlaczego tarczowe sa lepsze od bebnow...niewliczajac rozmiarow..czy tu chodzi o kierunek działania sił rozpierających okładziny\klocki??? |
Nie wiem do czego uzywasz samochodu, ale jezeli do jazdy - to o wiele lepiej jezdzi sie na 13'. Pomysł z Maruti - hm powiem szczerze mi to sie nawet nad tym nie chce myśleć i gdybać. Ktoś juz wykombinował jak zrobic tarcze, a wszczepienie czegokolwiek innego niż fiat to rzeźba w ..... Rozstawy śrób kół, gwinty przewodów hamulcowych to pierwsze dwa pytania ktore sie nasuwają bez zagłębiania sie w temat i z pewnością nie będą pasowały...
Dlaczego lepsze?
Wieksza powierzchnia chłodzenia, wieksza powierzchnia tarcia - szczeki/tarcza, łatwiejszy serwis... Generalnie w nowoczesnych samochodach w zasadzie nie uznasz bębnów no chyba że z tyłu - więc z jakichś powodów producenci samochodów ich nie uzywaja - bebny sa poprostu gorsze.
pzd c. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Medyk
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany:
Wto 18:18, 25 Kwi 2006 |
|
Jedynym warunkiem dla którego zrezygnowano z hamulców bebnowych na przodzie było ich krótkie działanie przy dłuższym hamowaniu, przykładowo z wiekszych predkości, winne było słabe chłodzenie bebnów, co powodowalo nadmierne rozgrzewanie się szczęk i płynu hamulcowego, nadmiernie zbierał sie pyl ze szczęk, co w konsekwencji powodowało zmniejszacie skutecznosci hamulca przy zachowanyn tym samym cisnieniu napierajacym na tłoczki cylinderka hamulcowego, jednym słowem wadą była konstrukcja którya była obudowana i nie pozwalała na dostsateczn chłodzenie i oprużnianie bebna z pyłu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kravi126wawa
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszawa
|
Wysłany:
Wto 23:05, 25 Kwi 2006 |
|
potrzebuje tarcz na kola 12 bo mam stary rozstaw srub(klasyk)tzw cytrynki,a nie chce ich zmieniac...a mozliwe jest ztoczenie tarcz na taki wymiar zeby sie zmiesciły razem z zaciskami w kole 12??czy ktos moze posiada zdjecia od strony zawieszenia ham.tarczowych z załozonym kolem?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
bassman
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 72 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/6
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Śro 7:22, 26 Kwi 2006 |
|
obawiam sie ze jezeli chcesz zastosowac hamulce tarcowe do cytrynek to musisz wykonac cos na wzor wloskiego kitu jak w tym sklepie
[link widoczny dla zalogowanych]
koszta moga przerosnac wartosc auta - ale czego sie nie robi dla pasji |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mariusz126p
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW
|
Wysłany:
Śro 11:09, 26 Kwi 2006 |
|
Medyk napisał: |
Z twojwj wypowiedzi wynika co innego, ale nie róbmy OT, sprawa zamknięta resory piórowe i śrubowe (sprężyny) są hartowane, to nie ulega watpliwosci. |
RACJA polac mu zapodaj jeszcze foty na tyl , ze swojej strony moge dodac : to przod
[link widoczny dla zalogowanych]
a to tyl
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Medyk
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany:
Śro 12:14, 26 Kwi 2006 |
|
Moje rysunki ciągle sa na brudno, nigdy nie mam czasu zrobic wersji elektronicznej, rysunki nie maja podanych wszystkich wartosci, ale mozna dojść po mm, ewentualnie skorzystac z wysunków Mariusza.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Tylna tarcza ma pewne rozwiązanie, które możecie zignorować, powinna byc podobna do tej którą zapodał Mariusz. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Medyk dnia Śro 12:18, 26 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Phantom
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 374 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Śro 12:17, 26 Kwi 2006 |
|
medyk jak myslisz rozwiazac reczny? hydraulika czy inaczej? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Medyk
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany:
Śro 12:19, 26 Kwi 2006 |
|
Właśnie te dziwne rozwiazanie słuzy do ręcznego, to bedzie taka hybryda, reczny Hydromechaniczny, dżwignia recznego przy zacisku bedzie popychana za pomoca siłownika hydraulicznego. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|