Autor |
Wiadomość |
Kris26
Klubowicz
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 84 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łańcut /k. Rzeszowa
|
Wysłany:
Pią 22:46, 28 Kwi 2006 |
|
Założyłem wałek 386, trochę za dużo go przefazowałem, bo jakieś 3,2mm i ma lipną górę, a raczej jej nie ma. Zastanawiam się jakie ustawienie 385 jest najlepsze. Jak się zachowuje 385 nie fazowany?? kiedy zaczyna dobrze ciągnąć, a jak fazowany 2 mm?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Medyk
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany:
Pią 22:51, 28 Kwi 2006 |
|
Fazowanie to jest troche szersza sprawa niż ci się wydaje, fazowac można w góre i w dół, na wysokie obroty wałek sie cofa, a na niskie obroty, przyspiesza, wiadomo że silnik w maluchu kreci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, wiec cofajac go przestawiasz wałek o ileś tam stopni odwrotnie do ruchu wskazówek zegara i przesówasz maxymalny moment obrotowy na wyższe obroty. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kris26
Klubowicz
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 84 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łańcut /k. Rzeszowa
|
Wysłany:
Pią 22:57, 28 Kwi 2006 |
|
więc ja go cofnąłem, zgodnie z instrukcją jaka jest dodawana do wałeczka, tyle że troche za dużo (jakieś 13 stopni) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Medyk
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany:
Sob 0:05, 29 Kwi 2006 |
|
Jak przefazowałes na 13°, to maxymalny moment jest gdzieś na 4000obr/min, wiec powinien byc kiepski dół, i dopiero od 3700orb/min. powinieneś coś poczuc, jakiś ciąg będzie tak gdzieś do 6500obr/min., ale na moje oko musiałes go przyspieszyć, czyli przesunąłes otwory na kole w prawo, co przeniosło moment gdzieś na 2000-2500obr/min co daje nam obroty maxymalne rzędu 3500-4000obr/min. i prędkośc maxymalną na IV biegu 85-90km/h. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Medyk dnia Nie 11:29, 14 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Robert87
Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: piaseczno
|
Wysłany:
Pią 10:51, 12 Maj 2006 |
|
Słuchaj Medyk . możesz mi wytłumaczyć dokładnie z tymi zmanami faz rozżądu ??? co będzie jeśli rozpiłuje otwory w lewo a co jak rozpiłuje w prawo ?? CZego można się spodziewać i czy na seryjnym wałku też można coś takiego zrobić ( czy zda egzamin ) bo mam dwa silniczki . Sory za takie pytania ale wszędzie piszą co innego . CZy jak w lewo rozpiłuje otwory na kole to przyspieszam czy opuźniam ?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mate
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 46 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Gorlice
|
Wysłany:
Pią 12:19, 12 Maj 2006 |
|
W prawo poprawisz dol, w lewo poprawisz gore. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Medyk
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany:
Nie 11:37, 14 Maj 2006 |
|
Na dobre wałki do fazowania "garażowego" to wałki symetryczne czyli wałek ST od 600/650 i wałki takie jak 114, 385 i 555, cofniecie wałka spowoduje wzrost momentu na wyższych obrotach, i wieksza predkość maxymalna, ale przyspieczenie nie bedzie zbyt dobre, w miare zurzywania sie łańcucha rozrzadu przuspieszenia pogarszaja się, natomiast przuspieszenie wałka przenosi moment na niższe obroty, przez co silnik ma mocniejszy i lepszy start i ciągnie praktycznie od niskich obrotów, ale przyspieszenie koińczy się gdzieś w połowie skali obrotów, przez co predkośc maxymalna nie jest zbyt wysoka. Może nawet być niższa niz seryjna. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dr.Death
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Bulowice
|
Wysłany:
Pią 15:54, 19 Maj 2006 |
|
Co do fazowania to juz bym polecał pod dobrze przygotowany motor ,tzn dobre sprezanie bo opuznianie wałka czyli przenoszenie mocy na góre spowoduje zmniejszanie kompresji w porównaniu do nie fazowanego , pozatym zaworki pózniej sie howaja i moga udezyc w tłoka , tez najlepiej zeby wydech ci go nieprzytkał, i jak przeniesiesz za wyskoko to ruszanie podgóre n atakim silniku bedzie katowaniem sprzegła bo musisz wtedy po obrotach dawac, a na 385 polecał bym 2mm czyli 8 st |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|