Autor |
Wiadomość |
Lisu
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Wto 16:30, 29 Sie 2006 |
|
Witam. Mam ogromną proźbę czy ktoś może opisać wszystkie czynniki wpływające na spalanie stukowe.
I wszystkie czynniki zapobiegające występowaniu tegoż spalania.
Bo mam problem bo mam głowice -3mm i zamiast zapłonu na 10* musze ustawiać na 0*.
A chcem kupić wałeczek kałuży 555 i głowice - 5mm. to przecież ciągle bedzie stukowe dzwonić. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Timon
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 34 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany:
Wto 17:57, 29 Sie 2006 |
|
Jak widomo stukowe uciązliwą rzeczą jest jest na niego wile sposobów jedni radzą jedne sposoby 2 inne . znowu jedni maja stukowe na seri silniku 2 nie maja go nawet na hartcore silnikach i to jest najdziwniejsze tak np jak ja jeszcze w zyciu nie słyszałęm stukowego chodz dłubany silnik dosyć mam a moge nalać spokojnie 95 wyprzedzic go nawet na 20 stopni i stuków nie ma tylko sie robi bardziej mułowaty więc co na to wpływa nie wiem tak dokładnie Ale ogólne sposoby na stukowe to :
-bardziej oktanowe paliwo
-bogatsza mieszanka
-regulkacja odpowiednia zapłonu
-odpowiednio ukształtowana komora spalania i to chyba jest najważniejsze |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Demon126p
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Wto 18:51, 29 Sie 2006 |
|
Przede wszystkim odpowiednia regulacja zapłonu.
Ja mam 4mm główke,wałeczek kałuzy 555 i stukowe to tylko odpowiednie ustawienie zapłonu.A jeżdże na 95.
Kolega timon zapomniałe też dodac że można poprawic chłodzenie silnika poprzez zamontowanie chłodnicy oleju (zalecane)
Niestety njiewiem na ile mam ustawiony zapłon bo u mnie to jest szukanie z zarówką.Przefazowany rozrząd jest u mnie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lisu
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Wto 19:35, 29 Sie 2006 |
|
o kurde. ja też mam wałek przefazowany. cofnięty o 10* czyli jak ustawić zapłon ??
A komore spalania mam ładnie wydładzoną i pozaokrąglane są wszystkie ostre krawędzie..
A czy jak zwększe dysze paliwa i powietrza to stukowe zginie ?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szary
Klubowicz
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 169 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Wto 20:38, 29 Sie 2006 |
|
Aparat zapłonowy musi być w dobrym stanie (bez luzów) przerwa musis być dobrze sutawione o wyprzedzeniu było juz napisane.
Ważne jest dobre chłodzenie. Dolot z lewej kratki, i powycinana klapa u mnie wystarcza. Na głowicy -3mm i wałku 114 stukowego nie ma, na wałkach o większych czasach otwarcia o stukowe powinno być trudniej bo większa ilość mieszanki wpadającej do cyilindra bardziej go chłodzi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Demon126p
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Wto 20:53, 29 Sie 2006 |
|
Tylko trzeba miec gaznik który wyrobi z wiekszą iloscia mieszanki
Zastanawiam sie czy nawet pomka paliwa z DF'a nie pomoze troche.
Mój gaznik to dysza paliwa 125,powietrze 190 (seria) wkrótce troche zmniejsze i rurka emulsyjna szczelinówka chyba pana świątka. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jacq
Klubowicz Moderator
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1131 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Wto 21:24, 29 Sie 2006 |
|
Świątek robi szczelinowki?
Demon jak Ci się jeździ z dyszą 125? jak spalanie po miescie? i jak z przyspieszeniem? Ja dziś założyłem 120 ale też dziś zalałem palivko |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Demon126p
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Wto 22:01, 29 Sie 2006 |
|
Jacq nie sprawdziłem spalania bo mam zje...zepsuty czujnik paliwa.Cos nie tak z instalacją elektr.
Przyspieszenie jest gitara tylko jeszcze nic nie jest ustawione wiec to tylko czesc mozliwosci tego wszystkiego (bardzo srednia).
Ostatnio zmieniłem tez kółko zamachowe na o wiele lzejsze (4.1kg a było 6 kg) niebo a ziemia
A nie wiem czy pan świątek robi szczelinówki.Kupowałem od cybula i tak mi powiedział że niby od światka.Ale ile w tym prawdy??
Sorki za OT |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lisu
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Wto 22:25, 29 Sie 2006 |
|
a czy od oleju w silniku zależy stukowe ??
I ile km mozna przejechać gdy stukowe ciągle dzwoni jak sie przyśpiesza.
1km. , 10km , 100km ???? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szary
Klubowicz
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 169 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Wto 22:59, 29 Sie 2006 |
|
Nie sprawdzałem...
jak stuka to sie nie jedzie, proste... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Demon126p
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Śro 11:38, 30 Sie 2006 |
|
Ja jechałem do hradca z takimi obrotami żeby tylko nie było stuka.
Mysle ze mozna sporo przejechac na tym.Ale po co katowac silnik??
Od oleju tez troche zależy,bo chodzi tu o oddawanie ciepła przez olej.Ale to czynnik chłodzacy jest. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lisu
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Śro 20:30, 30 Sie 2006 |
|
A czy tłumik ma jakieś znaczenie?? czy jak tłumik dusi silnik chodzi mi tutaj o seryjny tłumik w dłubniętym silniku to czy wtedy łatwiej o stukowe ?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Demon126p
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Śro 20:52, 30 Sie 2006 |
|
Tego to np niewiem,ale nie polecam seri na główce 5mm i wałku 555.
Główka ci moze wystrzelic w kosmos.Dłubany silnik musi byc odetkany. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lisu
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Śro 22:18, 30 Sie 2006 |
|
mam brede samoróbke i sie zastanawiam czy ją zamontować. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szary
Klubowicz
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 169 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Śro 22:19, 30 Sie 2006 |
|
Im mniejsze opory wylotu spalin, tym lepiej. Olej może mieć MINIMALNY wpływ na stukowe. Jak kiepski, to bedzie silnik będzie gorzej oddawał ciepło, a co za tym idzie moze stukać, ale to już są detale.
Jeśli jest jakieś pokaźne stukowe, to przyczyny trzeba szukać gdzieś indziej. Ja kiedyś walczyłm z tym gównem długo, robiłem (tak mi sie wydawało) wszystk co możliwe, łącznie ze zdjęciem głowicy i obróbką komór spalania, wymianą oleju, kombinacjami z gaźnikiem, ustawianiem zapłonu. Okazało sie, że wystarczyło wymienic aparat zapłonowy na nowy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|