Forum Terytorium126p Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum Terytorium126p Strona Główna » Mechanika
Autor Wiadomość
Lisu




Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 16:30, 29 Sie 2006

Witam. Mam ogromną proźbę czy ktoś może opisać wszystkie czynniki wpływające na spalanie stukowe.
I wszystkie czynniki zapobiegające występowaniu tegoż spalania.
Bo mam problem bo mam głowice -3mm i zamiast zapłonu na 10* musze ustawiać na 0*.
A chcem kupić wałeczek kałuży 555 i głowice - 5mm. to przecież ciągle bedzie stukowe dzwonić. Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Timon




Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 17:57, 29 Sie 2006

Jak widomo stukowe uciązliwą rzeczą jest jest na niego wile sposobów jedni radzą jedne sposoby 2 inne . znowu jedni maja stukowe na seri silniku 2 nie maja go nawet na hartcore silnikach Laughing i to jest najdziwniejsze tak np jak ja jeszcze w zyciu nie słyszałęm stukowego chodz dłubany silnik dosyć mam a moge nalać spokojnie 95 wyprzedzic go nawet na 20 stopni i stuków nie ma tylko sie robi bardziej mułowaty więc co na to wpływa nie wiem tak dokładnie Wink Ale ogólne sposoby na stukowe to :
-bardziej oktanowe paliwo
-bogatsza mieszanka
-regulkacja odpowiednia zapłonu
-odpowiednio ukształtowana komora spalania i to chyba jest najważniejsze Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demon126p
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:51, 29 Sie 2006

Przede wszystkim odpowiednia regulacja zapłonu.
Ja mam 4mm główke,wałeczek kałuzy 555 i stukowe to tylko odpowiednie ustawienie zapłonu.A jeżdże na 95.
Kolega timon zapomniałe też dodac że można poprawic chłodzenie silnika poprzez zamontowanie chłodnicy oleju (zalecane) Very Happy
Niestety njiewiem na ile mam ustawiony zapłon bo u mnie to jest szukanie z zarówką.Przefazowany rozrząd jest u mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lisu




Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 19:35, 29 Sie 2006

o kurde. ja też mam wałek przefazowany. cofnięty o 10* czyli jak ustawić zapłon ??
A komore spalania mam ładnie wydładzoną i pozaokrąglane są wszystkie ostre krawędzie..

A czy jak zwększe dysze paliwa i powietrza to stukowe zginie ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szary
Klubowicz



Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 20:38, 29 Sie 2006

Aparat zapłonowy musi być w dobrym stanie (bez luzów) przerwa musis być dobrze sutawione o wyprzedzeniu było juz napisane.
Ważne jest dobre chłodzenie. Dolot z lewej kratki, i powycinana klapa u mnie wystarcza. Na głowicy -3mm i wałku 114 stukowego nie ma, na wałkach o większych czasach otwarcia o stukowe powinno być trudniej bo większa ilość mieszanki wpadającej do cyilindra bardziej go chłodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demon126p
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:53, 29 Sie 2006

Tylko trzeba miec gaznik który wyrobi z wiekszą iloscia mieszanki Very Happy
Zastanawiam sie czy nawet pomka paliwa z DF'a nie pomoze troche.
Mój gaznik to dysza paliwa 125,powietrze 190 (seria) wkrótce troche zmniejsze i rurka emulsyjna szczelinówka chyba pana świątka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jacq
Klubowicz Moderator



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 21:24, 29 Sie 2006

Świątek robi szczelinowki?
Demon jak Ci się jeździ z dyszą 125? jak spalanie po miescie? i jak z przyspieszeniem? Ja dziś założyłem 120 ale też dziś zalałem palivko Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demon126p
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:01, 29 Sie 2006

Jacq nie sprawdziłem spalania bo mam zje...zepsuty czujnik paliwa.Cos nie tak z instalacją elektr.
Przyspieszenie jest gitara tylko jeszcze nic nie jest ustawione wiec to tylko czesc mozliwosci tego wszystkiego (bardzo srednia).
Ostatnio zmieniłem tez kółko zamachowe na o wiele lzejsze (4.1kg a było 6 kg) niebo a ziemia Very Happy
A nie wiem czy pan świątek robi szczelinówki.Kupowałem od cybula i tak mi powiedział że niby od światka.Ale ile w tym prawdy??
Sorki za OT Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lisu




Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 22:25, 29 Sie 2006

a czy od oleju w silniku zależy stukowe ??

I ile km mozna przejechać gdy stukowe ciągle dzwoni jak sie przyśpiesza.
1km. , 10km , 100km ????


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szary
Klubowicz



Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 22:59, 29 Sie 2006

Nie sprawdzałem... Rolling Eyes

jak stuka to sie nie jedzie, proste...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demon126p
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 11:38, 30 Sie 2006

Ja jechałem do hradca z takimi obrotami żeby tylko nie było stuka.
Mysle ze mozna sporo przejechac na tym.Ale po co katowac silnik??
Od oleju tez troche zależy,bo chodzi tu o oddawanie ciepła przez olej.Ale to czynnik chłodzacy jest.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lisu




Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 20:30, 30 Sie 2006

A czy tłumik ma jakieś znaczenie?? czy jak tłumik dusi silnik chodzi mi tutaj o seryjny tłumik w dłubniętym silniku to czy wtedy łatwiej o stukowe ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demon126p
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:52, 30 Sie 2006

Tego to np niewiem,ale nie polecam seri na główce 5mm i wałku 555.
Główka ci moze wystrzelic w kosmos.Dłubany silnik musi byc odetkany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lisu




Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 22:18, 30 Sie 2006

mam brede samoróbke i sie zastanawiam czy ją zamontować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szary
Klubowicz



Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 22:19, 30 Sie 2006

Im mniejsze opory wylotu spalin, tym lepiej. Olej może mieć MINIMALNY wpływ na stukowe. Jak kiepski, to bedzie silnik będzie gorzej oddawał ciepło, a co za tym idzie moze stukać, ale to już są detale.
Jeśli jest jakieś pokaźne stukowe, to przyczyny trzeba szukać gdzieś indziej. Ja kiedyś walczyłm z tym gównem długo, robiłem (tak mi sie wydawało) wszystk co możliwe, łącznie ze zdjęciem głowicy i obróbką komór spalania, wymianą oleju, kombinacjami z gaźnikiem, ustawianiem zapłonu. Okazało sie, że wystarczyło wymienic aparat zapłonowy na nowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin