Forum Terytorium126p Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum Terytorium126p Strona Główna » Mechanika
Autor Wiadomość
HNT




Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Mikołów/Orzesze

PostWysłany: Czw 17:59, 22 Cze 2006

mała podpowidż co do SWAPA w klasycznym układzie:
spróbuj zrobić wywiad na temat silnika z Renault 5 bo nie jestem pewny czy wszystkie, ale na pewno 1400ccm/ 75KM jest w tej renoowce ułożony z przodu, ale skrzynka biegów jest przed silnikiem wiec teoretycznie moglby podejść... poza tym gdy już Ci sie uda taki myk, to dokładając turbo (seryjnie występowało z tym silnikiem w mocniejszych modelach r-5) to bedziesz miał 130-160konnego malucha Smile

a co do laminatów- zapraszam na priva lub maila: [link widoczny dla zalogowanych] to byc może sie dogadamy- własnie jestem na etapie projektowania różnych elementów z laminatu do mojego SWAPA 900 (zderzaki, klapa przód/tył, deska rozdzielcza itp) Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
adams4891




Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: okolice Szczecina

PostWysłany: Czw 22:16, 22 Cze 2006

to mogła by być ciekawa kombinacja, taka europejska:) ale no cóż w unii jesteśmy, poszukam sprawdze, mnie interesowała by właśnie taka pojemność 1,2 do 1,4 max 1,5, jeśli ktoś mógłby jeszcze coś podpowiedzieć byłbym wdzięczny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Enten
Future Member



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock

PostWysłany: Sob 3:44, 24 Cze 2006

Mam kilka pytań. Apetyt oczywiście rośnie w miarę jedzenia a jako, że mam siln CC 700 na gaźniku od Bisa i to mocno skręcony, więc czuję adrenalinkę u Sobiego w maluchu Wink

'Decyzja' zapadła na 1.1 od sc. Skrzynia z półosiami od CC700. Pojeżdzę na początku na zwykłych flanszach i przegubach ew. montaż tych homokinetycznych. Będę go kulał ale wykorzystywał dynamikę przyśpieszenia w czasie jazdy. Jeszcze kwestia odpowiedniego operowania sprzęgłem.

Mam pytanie odnośnie opłat OC. Z pojemnością 1108cm będę się mieścił w kategorii 1.1-1.3. Takie dziecinne nieco pytanie. Jeśli splanuję głowicę to da radę jeszcze do kategorii 900-1.1? Wink Czy to już za duży psikus?

Swap napewno nie będzie drutowany bo będę zbierał kasę stopniowo i nie zamierzam oszczędzać na własnym i życiu innych.

Czy dobrym pomysłem będzie wyspawanie klatki i połączenie jej w pewnien sposób lecz nie bezpośredni z taką 'klatką' dla silnika? Co mam na myśli? Nie chcę zbudować czołgu ale myślałem, żeby mocowaniem silnika i jego drganiami obciążyć całą karoserię a nie tylko komorę silnika. Oczywiście wymaga to profesjonalnego podejścia a nie wesołej tFurczości, więc chciałem zapytać jak jest w tym przypadku. Czy do mocowania silnika wystarczy belka poprzeczna spawana do budy czy też może jakiś szkielet ramowy przytwierdzony do ważniejszych elementów konstrukcyjnych tylnej karoserii?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kielek
Future Member



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: białystok

PostWysłany: Sob 9:42, 24 Cze 2006

z tego co pamietam , to ktos sie juz przymierzal do upchniecia skrzyni garbusa do malucha , i podobno nie wejdzie Wink za to da sie wstawic skrzynie od np passata 2 , tyle ze duza zezba bo zeby miala 4 lub 5 biegow do przodu trzeba ja do gory nogami wsadzic ktos juz tak zrobil , ale nie pamietam gdzie mozna jakies info znalesc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HNT




Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Mikołów/Orzesze

PostWysłany: Nie 1:00, 25 Cze 2006

Cytat:
Enten

Wysłany: Sob 3:44, 24 Cze 2006
Mam kilka pytań. Apetyt oczywiście rośnie w miarę jedzenia a jako, że mam siln CC 700 na gaźniku od Bisa i to mocno skręcony, więc czuję adrenalinkę u Sobiego w maluchu

'Decyzja' zapadła na 1.1 od sc. Skrzynia z półosiami od CC700. Pojeżdzę na początku na zwykłych flanszach i przegubach ew. montaż tych homokinetycznych. Będę go kulał ale wykorzystywał dynamikę przyśpieszenia w czasie jazdy. Jeszcze kwestia odpowiedniego operowania sprzęgłem.

Mam pytanie odnośnie opłat OC. Z pojemnością 1108cm będę się mieścił w kategorii 1.1-1.3. Takie dziecinne nieco pytanie. Jeśli splanuję głowicę to da radę jeszcze do kategorii 900-1.1? Czy to już za duży psikus?

Swap napewno nie będzie drutowany bo będę zbierał kasę stopniowo i nie zamierzam oszczędzać na własnym i życiu innych.

Czy dobrym pomysłem będzie wyspawanie klatki i połączenie jej w pewnien sposób lecz nie bezpośredni z taką 'klatką' dla silnika? Co mam na myśli? Nie chcę zbudować czołgu ale myślałem, żeby mocowaniem silnika i jego drganiami obciążyć całą karoserię a nie tylko komorę silnika. Oczywiście wymaga to profesjonalnego podejścia a nie wesołej tFurczości, więc chciałem zapytać jak jest w tym przypadku. Czy do mocowania silnika wystarczy belka poprzeczna spawana do budy czy też może jakiś szkielet ramowy przytwierdzony do ważniejszych elementów konstrukcyjnych tylnej karoserii?


ja bym jedynie zrobił skośne wzmocnienia poziome łączące oparcie z błotnikami symetrycznie, belke seryjną jako wzmocnienie i możesz coś pokombinować z zawieszeniem silnika na belce dospawanej - (silnik wiszący oczywiście?)
jakiś drążek kompensujący przechyły silnika- na 2 silentblockach(np reakcyjny z zawiasu poloneza)
niektórzy mają rózne konstrukcje- masa stali, ale moim zdaniem to zbyt durze obciążenie i tak już ciężkiego tyłu... im więcej za osią tylnią tym gorsze wyważenie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
adams4891




Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: okolice Szczecina

PostWysłany: Czw 18:33, 29 Cze 2006

wiem że skrzynia od garba łatwo nie wejdzie przypuszczam że odbędzie to się kosztem tylnich siedzeń, o skrzynie się nie martwie, martwie się by do tej skrzyni dopasować mocny silnik poj od 1.2 do 1.4 tuning którego nie wpłynie na żywotność, mam nadzieje że dopasuje coś z golfa 3, miejsce tylnich siedzeń zagospodaruje się np. dwie nie za duże butle na gaz jeśli tylko ustawić je będzie można by przypominały nos, a może i kiedyś na nos pieniążków starczy, lub po prostu wykorzystać przestrzeń na dobre audio, dobrze pomyślane wyglądało by świetnie
tylko jaki silnik szukać ale tylko do lipca jeszcze dwa egzaminy i wakacje:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lisu




Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 19:20, 29 Cze 2006

A jak wygląda proces rejestracjii swapa?? Czy z silnikiem 0.9 lub 1.1 łatwo jest załatwić wszystkie formalności?? Tzn. przerejestrowanie z 650 na 900 lub 1100.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Enten
Future Member



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock

PostWysłany: Czw 19:39, 29 Cze 2006

[link widoczny dla zalogowanych]
na tej stronce masz opis kilku przypadków związanych z rejestracją swapa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lisu




Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 19:54, 29 Cze 2006

ok. dzieki. I jeszcze jedno pytanie. czy cc 900 jest na wtrysku czy na gaźniku?? i ile może to palić w kjs?? Ale napewno mniej niż mocna 650.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
qdlaty




Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Waw

PostWysłany: Pią 0:08, 30 Cze 2006

Lisu napisał:
ok. dzieki. I jeszcze jedno pytanie. czy cc 900 jest na wtrysku czy na gaźniku?? i ile może to palić w kjs?? Ale napewno mniej niż mocna 650.


1. silniki w cc były takie i takie.
2.seria moze i nie tak duzo. nie seria w zaleznosci od mocy sprawczej tworcy silnika. moj seria pali 15-20 :P
pzd c.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
taquito




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią 7:41, 30 Cze 2006

Enten napisał:
(...)

Mam pytanie odnośnie opłat OC. Z pojemnością 1108cm będę się mieścił w kategorii 1.1-1.3. Takie dziecinne nieco pytanie. Jeśli splanuję głowicę to da radę jeszcze do kategorii 900-1.1? Wink Czy to już za duży psikus?



Laughing z tym to chyba zartowales Laughing jak nie to gratuluje poczucia humoru


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lisu




Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 11:08, 30 Cze 2006

Apropo skrzyni biegów to czy ktoś z tu obecnych ma swapa na silniku cc 900?? Dokładniej chodzi mi o żywotność skrzyni biegów w KJS.
I ile koników i niutonometrów można wyciągnąć z tego silniczka. bez zminy wałka rozrzadu??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Djeight




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rumia

PostWysłany: Pią 15:14, 30 Cze 2006

[link widoczny dla zalogowanych]

Hmmm obejrzyjcie ten link i powiedzcie czy taki silniczek od motocykla nie był by znakomitym swap-em , fajnie to by wyglądało a ten dzwięk oddalającego się malca kręcącego silnik do 10-12 tys obr/min coś pięknego , skrzynię jakoś przypasować chyba się da bo inaczej te by nie istniały ,

Co o tym sądzicie ??

EDIT by MOd:
[link widoczny dla zalogowanych] (914KB, 0.18s)

[link widoczny dla zalogowanych] (1,17MB, 0.25s)

[link widoczny dla zalogowanych] (1,19MB, 0.25s)

Tu są filmiki Smile malców w akcji Razz

MOd:
Edycja postów Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jozekrj
Future Member



Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszaawa Targowek

PostWysłany: Sob 11:50, 01 Lip 2006

to moze silnik od motoru zblokowany ze skrzynia z motoru 6biegowa połaczony za posrednictwem łancucha ze skrzynia malucha

biegi zmieniamy w skrzyni z motoru a skrzynia z malucha oferuje 4 długosci skrzyni + wsteczny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Enten
Future Member



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock

PostWysłany: Sob 11:57, 01 Lip 2006

Jak jest sterowana skrzynia w motorze? Mechanika czy elektronika?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin