Autor |
Wiadomość |
HNT
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Mikołów/Orzesze
|
Wysłany:
Czw 17:59, 22 Cze 2006 |
|
mała podpowidż co do SWAPA w klasycznym układzie:
spróbuj zrobić wywiad na temat silnika z Renault 5 bo nie jestem pewny czy wszystkie, ale na pewno 1400ccm/ 75KM jest w tej renoowce ułożony z przodu, ale skrzynka biegów jest przed silnikiem wiec teoretycznie moglby podejść... poza tym gdy już Ci sie uda taki myk, to dokładając turbo (seryjnie występowało z tym silnikiem w mocniejszych modelach r-5) to bedziesz miał 130-160konnego malucha
a co do laminatów- zapraszam na priva lub maila: [link widoczny dla zalogowanych] to byc może sie dogadamy- własnie jestem na etapie projektowania różnych elementów z laminatu do mojego SWAPA 900 (zderzaki, klapa przód/tył, deska rozdzielcza itp) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
adams4891
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany:
Czw 22:16, 22 Cze 2006 |
|
to mogła by być ciekawa kombinacja, taka europejska:) ale no cóż w unii jesteśmy, poszukam sprawdze, mnie interesowała by właśnie taka pojemność 1,2 do 1,4 max 1,5, jeśli ktoś mógłby jeszcze coś podpowiedzieć byłbym wdzięczny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Enten
Future Member
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock
|
Wysłany:
Sob 3:44, 24 Cze 2006 |
|
Mam kilka pytań. Apetyt oczywiście rośnie w miarę jedzenia a jako, że mam siln CC 700 na gaźniku od Bisa i to mocno skręcony, więc czuję adrenalinkę u Sobiego w maluchu
'Decyzja' zapadła na 1.1 od sc. Skrzynia z półosiami od CC700. Pojeżdzę na początku na zwykłych flanszach i przegubach ew. montaż tych homokinetycznych. Będę go kulał ale wykorzystywał dynamikę przyśpieszenia w czasie jazdy. Jeszcze kwestia odpowiedniego operowania sprzęgłem.
Mam pytanie odnośnie opłat OC. Z pojemnością 1108cm będę się mieścił w kategorii 1.1-1.3. Takie dziecinne nieco pytanie. Jeśli splanuję głowicę to da radę jeszcze do kategorii 900-1.1? Czy to już za duży psikus?
Swap napewno nie będzie drutowany bo będę zbierał kasę stopniowo i nie zamierzam oszczędzać na własnym i życiu innych.
Czy dobrym pomysłem będzie wyspawanie klatki i połączenie jej w pewnien sposób lecz nie bezpośredni z taką 'klatką' dla silnika? Co mam na myśli? Nie chcę zbudować czołgu ale myślałem, żeby mocowaniem silnika i jego drganiami obciążyć całą karoserię a nie tylko komorę silnika. Oczywiście wymaga to profesjonalnego podejścia a nie wesołej tFurczości, więc chciałem zapytać jak jest w tym przypadku. Czy do mocowania silnika wystarczy belka poprzeczna spawana do budy czy też może jakiś szkielet ramowy przytwierdzony do ważniejszych elementów konstrukcyjnych tylnej karoserii? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kielek
Future Member
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 197 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: białystok
|
Wysłany:
Sob 9:42, 24 Cze 2006 |
|
z tego co pamietam , to ktos sie juz przymierzal do upchniecia skrzyni garbusa do malucha , i podobno nie wejdzie za to da sie wstawic skrzynie od np passata 2 , tyle ze duza zezba bo zeby miala 4 lub 5 biegow do przodu trzeba ja do gory nogami wsadzic ktos juz tak zrobil , ale nie pamietam gdzie mozna jakies info znalesc |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HNT
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Mikołów/Orzesze
|
Wysłany:
Nie 1:00, 25 Cze 2006 |
|
Cytat: |
Enten
Wysłany: Sob 3:44, 24 Cze 2006
Mam kilka pytań. Apetyt oczywiście rośnie w miarę jedzenia a jako, że mam siln CC 700 na gaźniku od Bisa i to mocno skręcony, więc czuję adrenalinkę u Sobiego w maluchu
'Decyzja' zapadła na 1.1 od sc. Skrzynia z półosiami od CC700. Pojeżdzę na początku na zwykłych flanszach i przegubach ew. montaż tych homokinetycznych. Będę go kulał ale wykorzystywał dynamikę przyśpieszenia w czasie jazdy. Jeszcze kwestia odpowiedniego operowania sprzęgłem.
Mam pytanie odnośnie opłat OC. Z pojemnością 1108cm będę się mieścił w kategorii 1.1-1.3. Takie dziecinne nieco pytanie. Jeśli splanuję głowicę to da radę jeszcze do kategorii 900-1.1? Czy to już za duży psikus?
Swap napewno nie będzie drutowany bo będę zbierał kasę stopniowo i nie zamierzam oszczędzać na własnym i życiu innych.
Czy dobrym pomysłem będzie wyspawanie klatki i połączenie jej w pewnien sposób lecz nie bezpośredni z taką 'klatką' dla silnika? Co mam na myśli? Nie chcę zbudować czołgu ale myślałem, żeby mocowaniem silnika i jego drganiami obciążyć całą karoserię a nie tylko komorę silnika. Oczywiście wymaga to profesjonalnego podejścia a nie wesołej tFurczości, więc chciałem zapytać jak jest w tym przypadku. Czy do mocowania silnika wystarczy belka poprzeczna spawana do budy czy też może jakiś szkielet ramowy przytwierdzony do ważniejszych elementów konstrukcyjnych tylnej karoserii? |
ja bym jedynie zrobił skośne wzmocnienia poziome łączące oparcie z błotnikami symetrycznie, belke seryjną jako wzmocnienie i możesz coś pokombinować z zawieszeniem silnika na belce dospawanej - (silnik wiszący oczywiście?)
jakiś drążek kompensujący przechyły silnika- na 2 silentblockach(np reakcyjny z zawiasu poloneza)
niektórzy mają rózne konstrukcje- masa stali, ale moim zdaniem to zbyt durze obciążenie i tak już ciężkiego tyłu... im więcej za osią tylnią tym gorsze wyważenie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
adams4891
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany:
Czw 18:33, 29 Cze 2006 |
|
wiem że skrzynia od garba łatwo nie wejdzie przypuszczam że odbędzie to się kosztem tylnich siedzeń, o skrzynie się nie martwie, martwie się by do tej skrzyni dopasować mocny silnik poj od 1.2 do 1.4 tuning którego nie wpłynie na żywotność, mam nadzieje że dopasuje coś z golfa 3, miejsce tylnich siedzeń zagospodaruje się np. dwie nie za duże butle na gaz jeśli tylko ustawić je będzie można by przypominały nos, a może i kiedyś na nos pieniążków starczy, lub po prostu wykorzystać przestrzeń na dobre audio, dobrze pomyślane wyglądało by świetnie
tylko jaki silnik szukać ale tylko do lipca jeszcze dwa egzaminy i wakacje:) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lisu
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Czw 19:20, 29 Cze 2006 |
|
A jak wygląda proces rejestracjii swapa?? Czy z silnikiem 0.9 lub 1.1 łatwo jest załatwić wszystkie formalności?? Tzn. przerejestrowanie z 650 na 900 lub 1100. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Enten
Future Member
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock
|
Wysłany:
Czw 19:39, 29 Cze 2006 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
na tej stronce masz opis kilku przypadków związanych z rejestracją swapa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lisu
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Czw 19:54, 29 Cze 2006 |
|
ok. dzieki. I jeszcze jedno pytanie. czy cc 900 jest na wtrysku czy na gaźniku?? i ile może to palić w kjs?? Ale napewno mniej niż mocna 650. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
qdlaty
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 42 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Waw
|
Wysłany:
Pią 0:08, 30 Cze 2006 |
|
Lisu napisał: |
ok. dzieki. I jeszcze jedno pytanie. czy cc 900 jest na wtrysku czy na gaźniku?? i ile może to palić w kjs?? Ale napewno mniej niż mocna 650. |
1. silniki w cc były takie i takie.
2.seria moze i nie tak duzo. nie seria w zaleznosci od mocy sprawczej tworcy silnika. moj seria pali 15-20 :P
pzd c. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
taquito
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 200 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Zabrze
|
Wysłany:
Pią 7:41, 30 Cze 2006 |
|
Enten napisał: |
(...)
Mam pytanie odnośnie opłat OC. Z pojemnością 1108cm będę się mieścił w kategorii 1.1-1.3. Takie dziecinne nieco pytanie. Jeśli splanuję głowicę to da radę jeszcze do kategorii 900-1.1? Czy to już za duży psikus?
|
z tym to chyba zartowales jak nie to gratuluje poczucia humoru |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lisu
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Pią 11:08, 30 Cze 2006 |
|
Apropo skrzyni biegów to czy ktoś z tu obecnych ma swapa na silniku cc 900?? Dokładniej chodzi mi o żywotność skrzyni biegów w KJS.
I ile koników i niutonometrów można wyciągnąć z tego silniczka. bez zminy wałka rozrzadu?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Djeight
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 23 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rumia
|
Wysłany:
Pią 15:14, 30 Cze 2006 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Hmmm obejrzyjcie ten link i powiedzcie czy taki silniczek od motocykla nie był by znakomitym swap-em , fajnie to by wyglądało a ten dzwięk oddalającego się malca kręcącego silnik do 10-12 tys obr/min coś pięknego , skrzynię jakoś przypasować chyba się da bo inaczej te by nie istniały ,
Co o tym sądzicie ??
EDIT by MOd:
[link widoczny dla zalogowanych] (914KB, 0.18s)
[link widoczny dla zalogowanych] (1,17MB, 0.25s)
[link widoczny dla zalogowanych] (1,19MB, 0.25s)
Tu są filmiki malców w akcji
MOd:
Edycja postów |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jozekrj
Future Member
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 200 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszaawa Targowek
|
Wysłany:
Sob 11:50, 01 Lip 2006 |
|
to moze silnik od motoru zblokowany ze skrzynia z motoru 6biegowa połaczony za posrednictwem łancucha ze skrzynia malucha
biegi zmieniamy w skrzyni z motoru a skrzynia z malucha oferuje 4 długosci skrzyni + wsteczny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Enten
Future Member
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock
|
Wysłany:
Sob 11:57, 01 Lip 2006 |
|
Jak jest sterowana skrzynia w motorze? Mechanika czy elektronika? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|